קבלני השיפוצים: עלייה של 17% בהיקף הפעילות במחצית

התאחדות קבלני השיפוצים הכריזה היום על עליית מדרגה במאבק "בחאפרים" בענף השיפוצים ■ מדובר על 67.5 אלף דירות ששופצו במחצית השנה הראשונה של 2011


התאחדות קבלני השיפוצים הכריזה היום על עליית מדרגה במאבק "בחאפרים" בענף השיפוצים וזאת על ידי שורת צעדים אותה תיישם ההתאחדות החל מהיום. בין הצעדים: פתיחת קו חם לציבור בחודשים יולי אוגוסט לתלונות על "חאפרים" בענף השיפוצים, הקמת יחידת מחשב אשר תנהל מאגר מידע לציבור על תלונות ועל קבלני שיפוצים ומתן אפשרות לציבור לפתור מחלוקות מול קבלני שיפוצים בדרך של גישור.

הצעדים החדשים של ההתאחדות מגיעים על רקע של גאות בפעילות בענף השיפוצים ולקראת חודשי הקיץ הידועים כחודשי השיא של הענף. נתוני ההתאחדות מלמדים על צמיחה של 12% במחזור הכספי של עבודות השיפוצים בישראל במחצית השנה האחרונה, מ-5.75 מיליארד שקל בינואר יוני 2010 ל-6.44 מיליארד שקל בינואר יוני 2011. במקביל, מראים הנתונים גם על גידול של 17% במספר הדירות ששופצו במחצית הראשונה של 2011. מדובר על 67.5 אלף דירות ששופצו במחצית השנה הראשונה של 2011 לעומת כ-79 אלף דירות בתקופה המקבילה ב-2010. יחד עם העלייה במספר הדירות ששופצו וההיקף הכספי - נרשמה גם עלייה של כ-35% במחירי העבודה.

גם בכל הקשור למספר קבלני השיפוצים הרשומים נרשם שיפור במחצית הראשונה של 2011 כאשר מספרם עלה מ-348 ב-2010 ל-647 ב-2011. עם זאת, יש לציין כי על פי הערכת ההתאחדות פועלים היום בשוק קרוב ל-16 אלף קבלני שיפוצים בסך הכל, כלומר מספרם של הקבלנים הרשומים עדיין טעון שיפור.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב אמר היום כי: "בענף השיפוצים יש מספר גדול של תלונות וסכסוכים. הצעדים החדשים תואמים את מאמצי ההתאחדות בשנים האחרונות למסד את הענף, לשפר את מעמדו המקצועי של קבלן השיפוצים הישר דרך מאבק במיעוט קטן של חאפרים רמאים ושרלטנים אשר מכתימים את ציבור קבלני השיפוצים". עוד הוסיף סיב ואמר כי במסגרת הקו החם אליו יוכלו בעלי הבתים להתקשר כדי להתלונן על שיפוצניקים שלא מילאו את תפקידם כראוי ניתן גם להתקשר כדי לוודא כי אם הקבלן רשום או האם יש לגביו חוות דעת בעייתית מעבודות קודמות. עוד אמר סיב כי הקו החם יופעל כפיילוט במהלך החודשיים הקרובים ואם יוכיח את עצמו ייתכן ויופעל גם תקופה ארוכה יותר.

התוכנית החדשה של ההתאחדות תוצג בפני חברי התאחדות קבלני השיפוצים בכנס השנתי של ההתאחדות שיתקיים ביום ד' הקרוב בגני התערוכה במסגרת תערוכת קלינטק 2011.