חודש שלילי גם בתעודות סל: איבדו 1.6 מיליארד שקלים

למעט הראל סל, בכל הגופים נרשמו פדיונות ■ הענף גייס מתחילת השנה 1.1 מיליארד שקל, כשקסם הוביל את הגיוסים עם 1.4 מיליארד שקל

מגמת הפדיונות ששטפה את ענף קרנות הנאמנות, לא פסחה על ענף תעודות הסל, והוא איבד בחודש יוני 1.6 מיליארד שקל - כך עולה מנתוני לשכת המסחר. היקף נכסי הענף עומד כעת על 56 מיליארד שקל.

חודש יוני היה בין הגרועים ביותר שידע הענף מאז הקמתו, עם פדיונות של כ-1.2 מיליארד שקל - בדומה לפדיונות שנרשמו בסוף 2008, בתקופת המשבר. יחד עם זאת, בזכות כמה חודשים בתחילת השנה בהם עוד נרשמו גיוסים, עומד הגיוס המצטבר בחודשים ינואר-יוני על כ-1.1 מיליארד שקל.

הפדיונות ביוני נרשמו בכל האפיקים, בעיקר בתעודות סל על מדדי מניות מקומיים, מהן נפדו 539 מיליון שקל, אולם מתחילת השנה הגיוס המצטבר הוא חיובי בסך 588 מיליון שקל. בתעודות על מדדי מניות בחו"ל, שהיו האפיק המגייס ביותר מתחילת השנה, עם 2.4 מיליארד שקל, נרשמו ביוני פדיונות של 263 מיליון שקל.

למעט הראל-סל, כל מנהלי תעודות הסל רשמו פדיונות בחודש החולף. שינוי מהותי נוסף שאירע ביוני הוא השלמת עסקת מיטב-מבט, בעקבותיה הפכה מיטב לשחקן הרביעי בגודלו בענף, עם 7.2 מיליארד שקל נכסים (מבט ומיטב מדדים יחד) ונתח שוק של 12.8%.

ונחזור לגיוסים. כאמור, הראל-סל שבניהול אורי שור גייסה 390 מיליון שקל, ומתחילת השנה עומד הגיוס המצטבר שלה על 946 מיליון שקל - הנתון השני בענף. קסם, שבניהול אבנר חדד ובועז נגר, היא המגייסת המובילה מתחילת השנה, עם קרוב ל-1.4 מיליארד שקל, לאחר שביוני נפדו מתעודותיה 490 מיליון שקל.

בדש-איפקס, הגיוסים של תכלית מתחילת השנה קוזזו על ידי הפדיונות של אינדקס, והחברה מנהלת 18.8 מיליארד שקל ומחזיקה בנתח שוק של 33.5%.

ענף תעודות הסל סוגר מחצית
 ענף תעודות הסל סוגר מחצית