הדולר היציג ננעל בעלייה של 0.65%; "הדולר יעלה ל-3.52 ש'"

הדולר היציג ננעל על 3.411 שקלים ■ גם האירו היציג התחזק על חשבון השקל ל-4.94 שקלים ■ יונתן כץ מ-HSBC: "הזרים ימכרו מק"מ והדולר יעלה ל-3.52 ש'"

המסחר במט"ח התנהל היום (ג') תוך התחזקות המטבע מקומי מול המטבעות המובילים בעולם. הדולר היציג נקבע על שער של 3.411 שקלים, עלייה של 0.65%, במקביל רשם התחזקות גם האירו בשיעור של 0.42% לשער של 4.9403 שקלים.

"בקרוב זרים יתחילו למכור מק"מ וישפיעו גם על עקום התשואות וגם על שוק המט"ח" כך אומר היום יונתן כץ, כלכלן המאקרו ב-HSBC בהתייחסו להשלכות הטלת המס על רווחי ההון של תושבי חוץ, שיכנסו לתוקפן ב-7 ביולי. תושבי חוץ מחזיקים כ-45 מיליארד שקל במק"מ, כשליש מסך הכול ההנפקות. ולדברי כץ צפויות מכירות גדולות החל מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט כדי להימנע מתשלום מס רווחי ההון.

כץ מוסיף כי "כמובן שלאחר תקופת המעבר (עד סוף אוגוסט), סביר להניח שחלק מתושבי חוץ יחזרו להשקיע במק"מ ואולי בשחר לשנתיים או אג"ח יותר ארוכה (פטור ממס). החלטה זאת, תעשה מול האטרקטיביות היחסית של האג"ח הישראלי מול האג"ח של מדינות מתעוררות אחרות (חלק מהן גם ממסות תנועות הון לטווח קצר). "בשלב זה, נדמה שגם שוק המק"מ וגם שוק המט"ח לא מתמחרים התפתחות צפויה זו", מסכם כץ.

עוד נציין כי לאחר שבנק ישראל הגביל את פעילותם של הזרים בשוק המט"ח, נראה כי מצאו גופים זרים דרך לבצע עסקאות באמצעות הבנקים המקומיים שהמגבלות לא חלות עליהם. ל"גלובס" נודע, כי במסגרת מספר עסקאות SWAP (החלף) שביצעו באחרונה חברות תעודות הסל, רכשו בנקים וגופים זרים כ-1.3 מיליארד שקל בתעודות סל על מדדי ת"א 25, ת"א 100 ומדד הבנקים, במטרה לנצל את פערי הריביות שבין השקל לדולר ולגרוף רווחים מידיים.

בזירה העולמית נסחר היום הדולר ביציבות מול המטבעות המרכזיים, מול האירו בשער של 1.44 דולר ומול הין בשער של 81.085 ין לדולר.

אמש נחלש האירו מול המטבעות המרכזיים בעולם, בצל אזהרת סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P כי "יוון בסופו של דבר תצטרך לעמוד בפני חדלות פירעון בגלל התוכנית של הבנקים בצרפת לגלגול החובות של המדינה".

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]