בנק ישראל: השקעות הזרים במניות מקומיות עלו במאי ב-57%

השקעות הזרים בת"א הסתכמו ב-418 מיליון דולר לעומת ממוצע חודשי שעומד על 190 מיליון דולר ■ השקעות ישראלים במניות זרות בחו"ל הסתכמו במאי ב-90 מיליון דולר

תושבי החוץ ממשיכים להגדיל את חלקם במניות הישראליות: לפי נתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ג') בחודש מאי ההשקעות של תושבי החוץ בבורסה בת"א הסתכמו ב-418 מיליון דולר, זאת לעומת ממוצע ההשקעות החודשי העומד על 190 מיליון דולר, כשעיקר ההשקעות התרכזו במניות הבנקים והפרמצבטיקה. בחודש אפריל ההשקעות הגיעו לסכום של 266 מיליון דולר, כך שבחודש מאי נרשמה עלייה של 57% בהשקעות הזרים במניות. נציין כי בחודש יוני נרשמו מימושים חדים בשוק המניות המקומי, בהן לקחו חלק גם המשקיעים הזרים.

עוד עולה מנתוני בנק ישראל כי השקעות זרים במניות ישראליות בחו"ל בחודש המדובר הגיעו ל-365 מיליון דולר, לעומת מימושים של 124 מיליון דולר באפריל והשקעות של 238 מיליון דולר במארס.

כמו כן, תושבי החוץ רשמו במאי מימושים של 600 מיליון דולר במק"מ, אלו קוזזו באופן חלקי על-ידי השקעות נטו באג"ח ממשלתיות בסכום של 300 מיליון דולר. במקביל, נרשמו מימושים של 700 מיליון דולר באג"ח ישראליות, רובם באג"ח של חברות ישראליות.

תושבי החוץ המשיכו גם להשקיע ישירות במשק הישראלי דרך הבנקים במאי בסכום שהסתכם ב-206 מיליון דולר כשרובם התרכזו בענף טכנולוגיית העילית. מדובר בסכום הנמוך מהממוצע החודשי מאז תחילת השנה שעומד על 400 מיליון דולר.

השקעות ישראלים במניות זרות בחו"ל הסתכמו במאי ב-90 מיליון דולר, כשהמשקיעים המוסדיים השקיעו 230 מיליון דולר שקוזזו על-ידי מימושים של המגזר העסקי ומשקי הבית בסכום כולל של 140 מיליון דולר.

ההשקעות הישירות בחו"ל באמצעות הבנקים בישראל הגיעו במאי ל-128 מיליון דולר, לעומת ממוצע ההשקעות החודשי העומד על 200 מיליון דולר מאז תחילת 2011. באג"ח בחו"ל נרשמו השקעות של ישראלים בסכום של 234 מיליון דולר.