חובות העתק הכריעו: הפועל פ"ת הולכת לפירוק

מועדון הכדורגל, שחובותיו מסתכמים ב-17.5 מיליון שקל, ביקש מביהמ"ש מינוי מפרק כדי לעמוד בתקציב המינימום לעונה הבאה ■ ככל הנראה יופחתו 9 נקודות ליגה ממאזנה של הקבוצה

הפועל פתח-תקווה, אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי שזכה בעבר ב-6 אליפויות ו-2 גביעי מדינה, הגיע היום (ג') לשפל היסטורי מבחינתו. העמותה המנהלת את הקבוצה הגישה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בקשה לפירוק, בעקבות בעיות כלכליות חמורות.

על-פי תקנות ההתאחדות לכדורגל, ממאזנה של קבוצה שנכנסת להליך פירוק מופחתות באופן אוטומטי 9 נקודות ליגה.

המועדון ביקש מבית המשפט למנות מפרק זמני לקבוצה, על מנת שיוכל באמצעותו להתחיל בתהליך שבסיומו יצליח לגייס תקציב מינימום לליגת העל בעונה הבאה.

על-פי הערכות, חסרים לפועל פתח-תקווה יותר מ-5 מיליון שקל על מנת לפתוח את עונת המשחקים הבאה (2011/12), זאת ללא קשר לחובות אותם גוררת הקבוצה מהעונות הקודמות.

מבקשת הפירוק שהוגשה היום לבית המשפט עולה כי הקבוצה חייבת 14.45 מיליון שקל למס הכנסה, 1.25 מיליון שקל לספקים שונים ו-1.8 מיליון שקל למכבי פתח-תקווה עבור פינוי האצטדיון הקודם של הקבוצה. סך החובות עומד על 17.5 מיליון שקל.

אם לא תצליח לגייס תקציב מינימום, תורד הפועל פתח-תקווה אוטומטית לליגה הלאומית (כשגם שם, בעקבות הפירוק, היא תיאלץ לספוג עונש של הורדת 9 נקודות).

כזכור, בשבועות האחרונים נאלצה הפועל פתח-תקווה להתמודד עם בעיות גם במישור הפלילי, כאשר ראשיה - דני לוי, גל חצור ותומר סיני - נחקרו בפרשת "הכדור המרכזי".

במסיבת עיתונאים שכינסה היום הפועל פתח-תקווה אמר המנכ"ל אפי צפריר: "היום הזה לא קל למועדון מפואר כמו הפועל פתח-תקווה. לצערי, לא הצלחנו להגיע לפתרונות הרצויים בו המועדון היה יכול להמשיך להתקיים".