שר האוצר היווני: "עזיבת האיחוד האירופי אינה אופציה"

אוונגלוס ויזלוס: "הממשלה שמחה מאוד עם הסיוע שקיבלה. העם היווני תומך בכך שיוון תישאר חלק מגוש האירו, זה הזמן לסולידריות אירופיאית"

יוון צלחה לפני כשבועיים את המבחן העיקרי שלה בתקופה האחרונה לאחר שהפרלמנט אישר את תוכנית הצנע למדינה. שר האוצר היווני, אוונגלוס ויזלוס, מדבר היום (ג') לראשונה עם רשת CNBC אחרי קבלת הסיוע מקרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי בשווי 12 מיליארד אירו. "הממשלה היוונית שמחה מאוד עם הסיוע", אמר ויזלוס.

ויזלוס ציין בדבריו את החשיבות שיוון מייחסת לכך שהיא שותפה בגוש האירו. "עזיבה של האיחוד המוניטרי האירופי אינה אופציה", אמר ויזלוס.

כאמור, הממשלה היוונית אישרה לפני שבועיים תוכנית צנע בשווי כולל של 78 מיליארד אירו. זאת כדי לעמוד בתנאים לקבלת 12 מיליארד אירו שהם חלק תוכנית החילוץ הראשונה שגובשה ליוון בהיקף כולל של 110 מיליארד אירו.

"העם היווני תומך בכך שיוון תישאר חלק מגוש האירו. זה הזמן לסולידריות אירופאית" אמר ויזלוס. דבריו של שר האוצר נאמרים על רקע הערכות של אנליסטים רבים בשוק כי יוון תיאלץ לעזוב את גוש האירו מאחר ולא תוכל לעמוד בחובות העצומים שלה.

ויזלוס ציין כי התוכנית הראשונית, שמטרתה הייתה להעלות את המסים ביוון ב-5 מיליארד אירו עוד ב-2011, הייתה "שאפתנית מדי", לדבריו, אך ליוון יש את היכולת לבצע מכירות של נכסי המדינה בשווי של 50 מיליארד אירו. "אנחנו צריכים אסטרטגיה אירופאית אמיתית. הדיונים עכשיו הם בעיקר טכניים, הם צריכים להיות יותר מזה", אמר ויזלוס.