הטיפ היומי: ענקית ניהול קרנות גידור שתזנק ב-29%

כלכלני מחלקת המחקר של גולדמן זאקס מצמידים המלצת "קנייה" למניית קבוצת Man Group במחיר יעד של 31 פאונד

קבוצת Man Group הבריטית היא מנהלת קרנות הגידור הציבורית הגדולה ביותר באירופה. היא מנהלת כיום נכסים בשווי של כ-70 מיליארד דולר, ובאוקטובר 2010 רכשה את יריבתה, חברת קרנות הגידור GLG, תמורת 1.6 מיליארד דולר.

אנו סבורים שהטבות משמעותיות יצמחו ל-Man Group מהמיזוג של פורטפוליו המוצרים שלה עם זה של GLG, ושיכולת הפקת הרווח ושווי החברה הממוזגת, יהפכו גדולים יותר מאלו של כל אחת מהישויות לבדן.

רוב תשומת הלב סביב רכישת GLG הופנתה לחיסכון בעלויות ולפוטנציאל הגידול בהכנסות, כתוצאה מהסינרגיה בין השתיים; אך אנו מזהים מאפיין נוסף ואף חשוב יותר של העסקה, והוא הסינרגיה בתמחור. מדובר לטעמנו ברכישת מפתח, שתפחית את הסיכון המצרפי הממוצע בתזרים ההכנסות של הקבוצה - עניין שמצדיק את הפחתת עלות ההון העצמי.

המתאם הנמוך בין עסקי קרנות הגידור התנודתיים של Man Group לאלו היציבים יותר של GLG, יפחית באופן משמעותי את התנודתיות בהכנסות הקבוצה מדמי ניהול. כמו-כן, הרכישה תפחית את הסתמכות הקבוצה על קרן הדגל שלה, AHL התנודתית, וכך תפחת גם תנודתיות ההכנסות מביצועים.

הצמיחה הדו-ספרתית ברווחים שאנו צופים לקבוצה בשנים הקרובות, תדחוף לדעתנו את מניית Man Group לתקופה ממושכת של ביצועי יתר על השוק. בהתאם, אנו ממליצים עליה "קנייה" במחיר יעד של 31 פאונד - 29% מעל מחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, גולדמן זאקס