ענבל אור: "לפנינה רוזנבלום יש הרבה שדים שאנחנו לא יודעים עליהם"; רוזנבלום: "אור רוצה להיות דונלד טראמפ? אין לה היושר שלו. אני לא איזה פראיירית"

צפו עכשיו בגלובס TV - ראיונות עם אור ועם רוזנבלום, המציגות את גירסאותיהן לאי-מימוש האופציה לרכישת הווילה של רוזנבלום ברמת-גן ■ אור על רוזנבלום: "היא תשלם לי עד השקל האחרון, אתבע יותר מ-2 מיליון שקל" ■ רוזנבלום: "מתעסקת אתי? הפסדת חצי מיליון ש' וזהו"

ביום א' השבוע הוזמנה יזמית הנדל"ן ענבל אור לראיון בתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, לכאורה על רקע המיזם החדש שלה - קבוצות רכישה במחיר קבוע מראש. אלא שעם עלייתה לשידור עומתה אור עם ראיון מצולם שבו תקפה אותה פנינה רוזנבלום על כך שלא מימשה אופציה שניתנה לה לרכישת הווילה של רוזנבלום. אור המופתעת טענה, בתגובה, כי "פנינה לא איפשרה לנו לממש את הבית".

העסקה בין רוזנבלום לאור נחתמה בפברואר השנה. השתיים חתמו על הסכם רכישת אופציה לקניית הווילה המפוארת של רוזנבלום ברח' שרת בר"ג. אור העבירה לרוזנבלום חצי מיליון שקל, תמורת אופציה לבנות במקום הווילה בניין בוטיק שיכלול 6 דירות בשווי מוערך של כ-40 מיליון שקל. סוכם שבתרחיש של מימוש האופציה יועברו לידי רוזנבלום 14.5 מיליון שקל.

אלא שהשבוע בא הפיצוץ. בראיונות לגלובס TV מטיחות היום אור ורוזנבלום האשמות זו וזו, בסכסוך שנראה בינתיים על הדרך הבטוחה לבית המשפט. אור אומרת לגלובס TV: "כנראה שלפנינה יש הרבה מאוד שדים שאנחנו לא יודעים עליהם ואני לא רוצה להיכנס אליהם. סביר להניח שיש לה הרבה מאוד התחייבויות.

"בוא נעשה חישוב קל ביחד. הנכס הוא 14.5 מיליון שקל. הורדנו מזה את מס השבח של 4 מיליון שקלים, הורדנו משכנתא של עוד 10 מיליון שקלים שאנחנו יודעים עליה נכון להיום. אני רק מקווה שזה לא יהיה יותר כמובן. יש לי חוץ מזה עוד 2 מיליון שקל מע"מ. אנחנו כבר נמצאים ב-15.5 מיליון שקלים.

"איך הגעתי ל-16? מאוד פשוט. אני לפנינה שילמתי חצי מיליון שקל בעת שרכשתי ממנה את האופציה. הכסף הזה הוא למעשה על חשבון תמורת הבית. צריכים להוסיף אותו. היא לא החזירה בו מיסים, היא פשוט בזבזה אותו".

בתגובה אומרת רוזנבלום לגלובס TV: "היא אומרת שהיא רוצה להיות דונלד טראמפ? אין לה היושר שלו. היא יכולה להמציא דברים. 16 מיליון שקל מס? זו הוצאת דיבה. מה לי ולמס, אני כולה מוכרת בית. תשלמי 9.2 מיליון לבנק הפועלים, יסירו לך את השיעבוד, נגמר הסיפור. הבית נמכר ב-14.5 מיליון שקל. מה את צריכה, יש לך כל מה שאת צריכה. את הכסף את צריכה לשלם בספטמבר, את רק צריכה לתת מיליון שקל. יש לך כל הביטחונות. אני חתומה על ההסכם המע"מ, מס שבח אם יהיה - עליי".

לאור יש כמובן גירסה אחרת: "מה שפנינה עשתה פשוט לא יעשה. היא ניגשה לשגרירות (ששוכרת את המבנה), היא חתמה איתם לא על דעתי אפילו על שנה נוספת, לא לקחה מהם אפילו לא צ'ק פיקדון, צ'ק בטוחה לזה שהם יפנו, קיבלה את אותן 420 אלף שקל מהשגרירות וגם אותם היא בזבזה".

פנינה: "היא ביקשה ממני שאאריך את האופציה, שהיא אוצה להשכיר את הבית לשגרירות. היא אמרה לי: קחי את השכירות עכשיו ואני אוריד את זה מהתמורה בספטמבר שאני צריכה לתת לך. הכל מגובה, למחרת היום יצא לה מסמך על הבקשה שלה.

"בהסכם שלי עם השגרירות, אם אני מאריכה להם לעוד שנה אז יש 25 אלף דולר שהם צריכים לתת במאי 2012 כבטוחה, איזה צ'ק ביטחון... אז היא (ענבל אור) יושבת אצל השגריר ואומרת לו תן לי את הצ'ק בטוחה הזאת עכשיו. הוא אומר לה תסלחי לי אני לא מחוייב... הוא נבהל ממנה ואחרי כמה דקות אמר לה: גברת, אני לא רוצה לשכור את הבית, אני באחד בספטמבר עוזב".

מה יהיה הלאה? תלוי כמובן את מי שואלים. אור: " זה לא רק החצי מיליון שקל שהיא תצטרך לשלם, יש גם פיצוי מוסכם בסך 1.4 מיליון במקרה של אי עמידה בהסכם. יש פה עוד נזקים והוצאות. אנחנו נתבע עד השקל האחרון והיא תשלם את זה, יותר מ-2 מיליון היא תשלם".

רוזנבלום: "מה? את מתעסקת אתי? אני לא איזה פראיירית, אני אשת עסקים מצליחה, אני יודעת מה זה לנהל, אני יודעת מה זה להיות מתועדת בכל דבר. לאורך כל הדרך תיעדתי את הכל, מהסמסים שלה וכל פגישה שהיתה לי איתה. הכול מתועד, והכול עם העתק אליה, כולל כל התכתובת בין עורכי הדין, נו באמת.

"הבית שלי עומד עכשיו למכירה. קיבלתי כבר ביומיים האחרונים ים של פניות, ממש מצער שהדברים הולכים לכיוון כזה, אמכור את הבית למישהו אחר. צריך לדעת להפסיד בחיים, והיא תפסיד את החצי מיליון שקל שלה, כי היא לא עמדה בהסכם, ובזה נגמר העניין. ככה צריך לדעת להתנהג, מה קרה?"

צפו בכתבה ובראיונות עם אור ורוזנבלום בגלובס TV