עיכוב ב"לוויתן 3": בשל תקלה נעצר הקידוח למספר ימים

מדובר בעיכוב שנלקח בחשבון בתוכנית העבודה של השותפות בקידוח ■ מקור העיכוב: גרגרי חול שחדרו לווסת הלחצים - יש צורך בניקויו מחדש, מה שעלול לעכב את הקידוח עד שבוע

שבוע אחר שהחלה מפעילת הקידוח, נובל אנרג'י, בביצוע קידוח האימות החליפי, לוויתן 3 מול חופי חיפה, נודע היום (ג') על עיכוב, אם כי מדובר בעיכוב שנלקח בחשבון בתוכנית העבודה. יצויין כי בשלב זה קידוח לוויתן 3 הגיע לעומק של כ-2,600 מטרים והוא מקדים את לוחות הזמנים.

מקור העיכוב הוא בתקלה בווסת הלחצים, גרגרי חול חדרו לווסת הלחצים ומכאן שיש צורך בניקויו מחדש, מה שעלול לעכב את פעילות הקידוח בפרק זמן של עד שבוע. יצויין כי נובל אנרג'י והשותפות בקידוח לוויתן 3 העריכו כי תקלות מסוג זה עלולות להתרחש והביאו אותן כבר בחשבון בתוכנית העבודה. בשל כך לא עתידות השותפות להוציא הודעה מיוחדת על עיכוב בלוח הזמנים.

קידוח לוויתן 3, ממוקם 4.4 קילומטרים מקידוח האימות "לוויתן 2" שהופסק, ובמרחק של 9.6 קילומטרים מקידוח התגלית "לוויתן 1", יבוצע לעומק של כ-5,300 מטר, וצפוי להימשך כשלושה חודשים. תקציב הקידוח מוערך ב-70 מיליון דולר, ואם יוחלט על ביצוע מבחני הפקה, הם יימשכו כ-2-3 שבועות, בתקציב מוערך של 34 מיליון דולר.