טוויטר תצא לגיוס הון פרטי לפי שווי של 7 מיליארד דולר

טוויטר יוצאת לגיוס של מאות מיליוני דולרים לפי השווי המדובר, כך מדווח מקור ל"בלומברג" ■ טוויטר יותר מהכפילה את שוויה מאז דצמבר 2010 - אז גייסה 200 מיליון דולר

טוויטר, אתר המיקרו-בלוגינג המאפשר למשתמשים לפרסם טקסט באורך 140 תווים (המכונים "ציוצים" - פירוט בהמשך), יוצא לגיוס על פי הערכת שווי כוללת של 7 מיליארד דולר, כך דווח הבוקר (ד') ב"בלומברג", על פי מקור המקורב לנושא. זאת, כאשר חברת הדירוג העסקי SharesPost, העריכה את שוויה של טוויטר בכ-6.8 מיליארד דולר, מוקדם יותר החודש.

על פי הדיווח, החברה נמצאת בקשר עם משקיעים לטובת גיוס של מאות מיליוני דולרים, אמר המקור, אשר התבקש שלא להזדהות בשמו עקב חשיבות הפרטיות שבמגעים.

נראה כי טוויטר יותר מהכפילה את שוויה מאז דצמבר 2010, אז זכתה להשקעה של כ-200 מיליון דולר מ-Kleiner Perkins Caufield & Byers, אשר העמידה את שווי החברה על 3.7 מיליארד דולר. הסטארט-אפ גייס כמיליארד דולר בשנת 2009, כך מוסר גורם המקור לנושא.

החברה ממשיכה לגייס הון ממשקיעים פרטיים, זאת בניגוד לרשתות חברתיות אחרות המעדיפות לצאת להנפקה פומבית. כך למשל, עשתה הנהלת לינקדאין, הרשת החברתית-עסקית, אשר הונפקה לציבור במאי השנה. החל מאז, גם ספקית הקופונים האינטרנטיים גרופון ויצרנית משחקי הרשת זינגה, הגישו מסמכים להנפקה בוול סטריט.

דובר טוויטר, מאט גרייבס, סירב להגיב לדיווחים.

ממשיכה לצמוח

בבלוג הרשמי של שירות המיקרו-בלוגינג פורסמו נתונים המעידים על הזינוק המתמשך בשימוש בטוויטר בשנה האחרונה - 200 מיליון ציוצים (Tweets) מועלים לשירות מדי יום. לשם השוואה, בינואר 2009 דיווחה החברה על 2 מיליון ציוצים ביום, ובתחילת 2010 נכתבו בטוויטר 65 מיליון ציוצים ליום.

אמנם המספרים שמציגה טוויטר רחוקים מלדגדג את ההשתלטות של פייסבוק על האינטרנט, אך הם עדיין מרשימים. בבלוג נכתב כי מדובר בכמות ציוצים "השווה לכתיבת 8,163 עותקים, כל יום, של הספר 'מלחמה ושלום' של טולסטוי, וקריאת כמות כזו של טקסטים תימשך 31 שנים".

לפי פרסומים רשמיים של החברה, למעלה מ-200 מיליון משתמשים פתחו חשבון בטוויטר, אם כי חלק ניכר מהם אינם מוגדרים כמשתמשים פעילים, ואינם מצייצים או עוקבים אחר משתמשים אחרים.