הערכות: משה טרי ימונה למנהל רשות המסים

יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר נעתר לבקשת שטייניץ להחליף את יהודה נסרדישי ■ המינוי טעון את אישור הממשלה וועדת שפניץ ■ בכיר לשעבר ברשות ניירות ערך: "טרי הוא מנהל בחסד עליון"

משה טרי, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, בדרך להתמנות למנהל רשות המסים במקום יהודה נסרדישי - כך נודע ל"גלובס". טרי הופיע בימים האחרונים בפני ועדת האיתור שהקים שר האוצר יובל שטייניץ, ובה הוצע לו התפקיד.

טרי סירב בהתחלה לקבל על עצמו את התפקיד עקב התנגדות משפחתית, שכן התפקיד כרוך בחשיפה תקשורתית גבוהה, ורשות המסים נמצאת כבר מ-2007 במרכז סדרת פרשיות שחיתות שבהן מעורבים בכיריה.

עם זאת, טרי הכריע היום כי יקבל על עצמו את התפקיד והודיע על כך לשר האוצר.

על אף ששטייניץ וטרי הסכימו על המינוי, הוא דורש עדיין סדרה של אישורים, לרבות אישור הממשלה (שם לא צפויה בעיה), אך גם של הוועדה לבדיקת מינויים בראשות שפניץ.

כמו כן, טרי יצטרך לעשות הסכם ניגוד עניינים, שכן הוא מנהל עסקים פרטיים. שמו של טרי עלה לכותרות לאחרונה בתור אחד מהמועמדים לתפקיד יו"ר בנק לאומי.

מלשכת שר האוצר סירבו להגיב, שכן לדבריהם התהליך טרם הסתיים. משה טרי מסר: "אני מנוע מלדבר".

בסוף פברואר הודיע שר האוצר, יובל שטייניץ, כי הוא ממנה ועדת איתור לתפקיד מנהל רשות המסים, בראשות חיים שני. עם זאת, זה כבר יותר מ-4 חודשים שהוועדה מתקשה למצוא מועמד ראוי. זו הסיבה כי מנהל הרשות הנוכחי, יהודה נסרדישי, אשר היה צפוי לעזוב סופית באפריל, התבקש להישאר עוד מספר חודשים.

טרי (61) הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ובעל תואר שני בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. בין התפקידים שמילא: בכיר בבנק דיסקונט, סמנכ"ל חברת אדגר תעשיות טקסטיל, מנכ"ל מרכז ההשקעות, מנכ"ל החברה המרכזית לניירות ערך, מנכ"ל רשות הדואר ויו"ר לידקום.

טרי שימש כדירקטור בכימיקלים לישראל, ברשות שדות התעופה, בלרום מלונות, והבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ. בשנת 2003 מונה ליו"ר רשות ניירות ערך.

"מנהל בחסד עליון"

"המינוי מבריק", אמר בתגובה רו"ח זאב פלדמן, מי שמונה לפני 3 שנים למנהל רשות המסים אך נאלץ לוותר על התפקיד עקב טענות על ניגוד עניינים. "הוא מכיר היטב את המערכת מבפנים וגם מבחוץ. הוא הוכיח שאנשים ילכו אחריו".

לגבי העובדה כי טרי אינו איש מסים מובהק טען פלדמן כי "עם כמה סגנים טובים הדבר לא יהווה בעיה".

"המינוי טוב מאוד. טרי הוכח כמנהל מוכשר וכמנהיג כריזמטי. העובדה שהוא בעל הכישורים להוציא את רשות המסים מהטלטלה שהיא נמצאת בה כבר כמה שנים, מחפה על כך שהוא אינו איש מסים מובהק", אמר אחד מבכירי המערכת.

בכיר לשעבר ברשות ניירות ערך שמכיר היטב את טרי סבור כי ניסיונו כרגולטור יסייע לו רבות בתפקידו: "טרי הוא מנהל בחסד עליון. תפקידו הקודם יסייע לו ביצירת קשר עם גורמים שונים במשרדי הממשלה שלתמיכתם הוא יזדקק. קשה לדעת אם העובדה שמדובר במינוי חיצוני תסייע לו. לעתים זה יתרון עצום ולפעמים חיסרון. אני חושב שבמקרה שלו זה יהיה יתרון, כי המערכת מיובשת כבר שנים, ואין לה הנהגה. הם זקוקים למישהו שיחזיר להם את החדווה הארגונית, ואני חושב שהוא יכול לעשות את זה".