הבנקאי בכף היד שלך

הסמארטפונים ציוו עלינו לקחת את היכולות שלהם ולהתאים אותן לאורח החיים שלנו

תארו לעצמכם שני אנשים נפגשים ברחוב, מנופפים בשני המכשירים הסלולריים שלהם עד כדי נגיעה ומעבירים כסף מהאחד לשני. האם סיטואציה כזאת הייתה עולה על דעתכם לפני שנתיים?

אחת לתקופה נופלת בחלקנו ההזדמנות לנהל מערכת יחסים בנקאית שונה עם הלקוחות, טכנולוגיה שמהווה נקודת מפנה בדרך שבה אנו צורכים, מתקשרים ומתחברים. כך היה עם הופעת האינטרנט, וכעת עם פריצת הטלפונים החכמים שנמצאים בכל כיס.

בעידן שבו אנו ניידים וגלובליים יותר מאי-פעם - הופיע המכשיר הזה שתמיד איתנו, מותאם בדיוק לנו, יודע היכן וליד מי אנחנו, איך נראית משפחתנו ומיהם חברינו. הוא יודע לצלם, לנווט, לשלוח מיילים, להיות משרד וארנק נייד - בעצם, הוא מה שמחבר בינינו.

בעולם השיווק תמיד נדרשנו לפגוש את הלקוח במקום ובזמן הנכון. אם לפני מספר שנים היינו מבקשים מפרסומאי לחשוף את חלומותיו, כנראה שהוא היה מספר על מכשיר שיאפשר להציג את הפרסומת הנכונה לאדם הנכון, בעיתוי המתאים, ובמקום הכי רלוונטי לצריכה. היום זה כאן, ומי שאינו מבין זאת, פספס את קרון השיווק שעבר בדרך לכיסו של הלקוח.

הלקוח החדש מציב בפנינו אתגרים רבים: כיצד משווקים באופן פרסונלי באמת, אחד על אחד, אך בלי להיות "האח הגדול"? איך משנים את המודל העסקי והשירותים כך שיתאימו לו ולמכשיר הסמארטפון שברשותו?

בבנקאות האתגר עצום אף יותר, הרי מה יותר אינטימי מהכסף שלנו? ומה פחות מהנה מלקחת הלוואה? מכאן, עלינו לקחת את היכולות החדשות שמקנה לנו המכשיר הסלולרי ולהתאים את עולם הבנקאות לאורח חייו. בנק הפועלים שם לו למטרה לתת לכמה שיותר לקוחות, בעלי כל סוגי הטלפונים הניידים, שירותי בנקאות בחוויית משתמש אופטימלית.

עולם הסלולר מספק פלטפורמה אינסופית ליצירת חוויה בנקאית אחרת, חדשנית ושונה, מאפשר לנו לברוא הכול מההתחלה.

זוכרים את שני האנשים שהזכרתי בתחילת דבריי? כדי להגביר את נגישותם לפעילות פיננסית, בנק הפועלים בוחר לייצר עבורם ועבור לקוחותיו את הפיתרונות פורצי הדרך גם בשנים הקרובות.

ועדיין לא הזכרנו את הטאבלטים...

הכותבת הינה מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים ובין משפיעי הדעה של ועידת התקשורת, נתח שוק ודיגיטל 2011.