לפטופ של סמסונג - דקיק ומהיר, אך יקר מאוד

הדגם 900X3A הוא מחשב נייד דקיק שמתחרה ישירות במקבוק אייר של אפל ■ זהו אחד המחשבים היפים יותר שנתקלנו בהם, והביצועים שלו טובים לא פחות - אך המחיר גבוה

עולם המחשבים הניידים והטלפונים מקבל את עיקר ההשראה מחברת אפל, וכך עשתה גם סמסונג בלפטופ מדגם 900X3A - מחשב נייד דקיק שמתחרה ישירות במקבוק אייר של אפל. ואכן, זו הפעם הראשונה שהצליחה חברה לייצר מחשב נייד שיצליח לגרום לחלק מהמשתמשים לא לעבור ללפטופ של אפל.

* מסך: 13.3 אינץ' מסוג LED באיכות טובה ועם תאורה אחורית חזקה מאוד.

* מידות: 1.31 ק"ג עם עובי של רק 16 מ"מ.

* עיצוב: נושא בולט בדגם הזה. מלבד עובי ומשקל, סמסונג שמה דגש רב על החומרים, כך שגוף המחשב עשוי מסגסוגת קלת משקל החזקה פי שניים מאלומיניום פשוט. התוצאה היא מחשב שנראה טוב ויוקרתי. הפינות הקטנות של החיבורים במחשב נסגרות באמצעות תא קטן בכל צד של המחשב, כך שאינן חייבות להיות מוצגות כשאין שימוש בחיבורים הפנימיים שלו.

* מהירות וכונן קשיח: אין כונן קשיח פנימי רגיל, אלא כונן בטכנולוגיית SSD בנפח של 128 ג'יגה. כוננים אלה מתחממים פחות ומאפשרים עבודה מהירה. הם נחשבים לאמינים יותר מדיסקים קשיחים. סמסונג מבטיחה הפעלת המחשב בתוך 12 שניות ויציאה ממצב שינה בתוך 3 שניות. בבדיקה שלנו, המחשב עלה ב-24 שניות והיציאה ממצב שינה עמדה על 4 שניות - נתונים מרשימים ומהירים.

* מקלדת ועכבר: משטח המגע לעכבר מאוד גדול, אולם לטעמנו הוא לא נוח לשימוש בגלל התגובה הלא נוחה עם האצבע בזמן ביצוע פעולות. בדומה לאפל, סמסונג שילבה כאן מקלדת עם תאורה אחורית המאירה את האותיות, מה שמקל על העבודה במקומות חשוכים. הבעיה היחידה היא שחיישן התאורה נמצא בצד העליון הימני של המקלדת, ובכל פעם שעוברים עליו בטעות עם היד הוא מתחיל לשנות את עוצמת התאורה של המסך.

* חומרה: מעבד 5-2537 של אינטל עם 4 ג'יגה זיכרון מסוג DDR 3, כאשר הכרטיס הגראפי הוא גם כן של אינטל מדגם HD Graphics 3000. יש כאן 2 כניסות USB, כניסת מיני HDMI וקורא כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD, מה שמאפשר גישה של כרטיסי זיכרון ללא מתאם למחשב.

* סאונד וקישוריות: יש כאן גם תקשורת בלוטות'. מלבד זה, גם הרמקולים סיפקו תוצאות יחסית טובות ביחס לעובי של הדגם הזה.

* סוללה: קצת יותר מ-4 שעות כשהמחשב מוגדר לביצועים גבוהים והאינטרנט האלחוטי פועל.

* בשורה התחתונה: אחד המחשבים היפים יותר שנתקלנו בהם, כאשר הביצועים שלו טובים לא פחות. מצד שני, המחיר גבוה.

* מחיר: 8,000 שקל בבאג.

* ציון: 9.5.