איפה המבצעים יותר משתלמים: בסופר-פארם או בניו-פארם?

מלחמת המבצעים בין סופר-פארם וניו-פארם מביאה להוזלות במוצרי הטואלטיקה והניקיון ■ מבדיקת "גלובס" עולה כי המבצעים בסופר-פארם קצת יותר מוצלחים, אך ההבדל מינורי

שמפו ב-5 שקלים ודאודורנט ב-9 שקלים - הימים הקרובים הם כנראה תקופה מצוינת להצטייד במוצרי פארם. המלחמה בין סופר-פארם לניו-פארם בשיאה, כאשר הראשונה פצחה במבצעי ה"סאמר סייל" שלה, ואילו השנייה לא נותרה חייבת. עם זאת, לאור העובדה שכמעט בכל יום בשנה מציעות שתי הרשתות שורה של מוצרים במבצע - חשוב לנהל את הקנייה בשיקול-דעת.

ההחלטה איפה לקנות תלויה במוצר. אם המחיר הוא הקובע ולא המותג - בסופר-פארם תמצאו מוצרים בהנחה עמוקה יותר, אבל אם בקרבת מקום מגוריכם יש סניף של שתי הרשתות - פצלו את הקנייה כך שמכל רשת תבחרו את המוצר הזול.

בכל מקרה, חלק מהמוצרים חופפים במבצעי שתי הרשתות: מרכך כביסה בדין ב-5 שקלים, וסבון נוזלי של כייף ב-10 שקלים.

רשימת המוצרים שאת מחיריה בדקנו כוללת מוצרים בסיסיים ממותגים בולטים, בהנחה שהמחיר יהווה את השיקול המרכזי בבחירה. הרשימה כוללת שמפו, סבון נוזלי, אבקת כביסה, מרכך, נייר טואלט ועוד. לפי הרשימה, מבצעי סופר-פארם משתלמים יותר, בעיקר הודות למוצרים ב-5 שקלים (שמפו) וב-10 שקלים (קרם גוף, דאודורנט).

מבצעים כל השנה

ה"סאמר סייל" של סופר-פארם הוא מסורת של הרשת בכל שנה ביולי, ומסמל שיא של מבצעי השנה. השנה הוא ומתורגם להנחות לפי קבוצות מחיר: ב-5 שקלים וב-10 שקלים.

בביקור בסניף נראה כי הנחות אינן יוצאת מגדר הרגיל מבחינת היקף הפריטים שבהנחה ובעומק ההוזלה: לדוגמה, מבצע שכרגע מתייחס למוצר שני ב-5 שקלים על מוצרי תינוקות, כאשר מעת לעת המוצרים הללו נמכרים במבצע 1+1. סבון נוזלי ב-10 שקלים או נוזל כלים של פלמוליב ב-10 שקלים שאפשר למצוא מעת לעת תחת מבצע אחר.

8 מיליון שקל משקיעה סופר-פארם ב"סאמר סייל" הנוכחי. בשנה שעברה עובדי הסניפים אומנו לפצוח בריקוד קייצי בסניפים, והשנה הם יחליפו את מדיהם לג'ינס וטי-שירט ויחלקו ללקוחות מתנות בימי שישי.

גם מבצעי הקופה מותאמים לקיץ: אל מגבת הפסים המוצלחת של שנה שעברה הצטרפו מגבות בגוונים נוספים (25 שקל בקנייה מ-50 שקל), תיק חוף תואם ב-10 שקל (בקנייה מ-70 שקל). אצל ניו-פארם מוצרי הקיץ שבמבצע כוללים צעצועים מתנפחים לים מ-10 שקל.

ניו-פארם מציעה "מבצעים מרעננים" לפי קבוצת מחיר 10/20/30 שקל ומבצעי 1+1. לפי שלטי המבצע בסמוך למוצרים שבמבצע נדמה שדווקא שם יש כרגע יותר מוצרים הנכללים תחת הנחה, למשל במחלקת תוספי המזון, אולם כאמור בדיקת מחירים לפי סל בסיסי מעניקה יתרון קל לסופר-פארם, הודות לכמה מוצרים בסיסיים הנמכרים ב-5 שקלים.

ההנחות על מוצרי ההגנה מהשמש הם נגזרת של המחיר המקורי המשתנה בין המוצרים. בניו-פארם ההנחה על מוצרי ניוואה היא הגבוהה ביותר - 50%. בסופר-פארם ההנחה על מוצרי ניוואה היא 30%. על מוצרי לייף מוענקת הנחה של 35%. מוצרי אולטרסול מוצעים ב-30% הנחה בשתי הרשתות.

החנויות הפרטיות זולות

המחיר הרגיל של מרבית המוצרים ברשתות הפארם יקר ביחס לחנויות מוזלות פרטיות. האמור מתייחס למוצרי טואלטיקה וניקיון, כמו למשל נייר טואלט.

בעת מבצע, ובעיקר כשמדובר בהנחות "כסאח", אין ספק כי הכף מוטית לטובת הרשתות על אותם מוצרים נקודתיים - אבל ראוי לזכור כי הן "בונות" על כך שבעגלת הקניות שלכם ישתלבו גם מוצרים רווחיים יותר מאלה שנמכרים כעת ב-5 שקלים או 10 שקלים, המגלמים הנחה של חצי מחיר לפחות.

בחלק מהמקרים תג המחיר הרגיל של המוצרים מגלם הפרשים של עשרות אחוזים: בקבוק לתינוק של MAM עולה למשל ללא מבצע בניו-פארם 42 שקל (כעת ב-30), בסופר-פארם 37 שקל ובחנויות מוזלות לציוד לתינוק ב-30 שקל (ללא מבצע). גם נייר טואלט (לילי) מתומחר בסופר-פארם באופן רגיל ב-42 שקל (כעת ב-38 שקל), ובחנות בשוק הכרמל ב-37 שקל ללא מבצע.

לקנות רק מה שצריך

כאמור, המבצעים הפכו לעניין שבשגרה. הספקים ממתינים לתורם, והמוצרים חוזרים למדף המוזלים בסבב (לדוגמה לסירוגין נייר טואלט של מולט ונייר טואלט של לילי, סבון כלים של פיירי וסבון פלמוליב, אבקת כביסה תורנית, חיתולים וכדומה).

מבצעי ההוזלה גורמים לנו לא אחת להצטייד בסטוקים של מוצרים, בעיקר כשמדובר בהנחה שהיא התניה ברכישה כמותית (1+1, השני ב-50%).

מכאן שלא תמיד מומלץ לצבור סטוקים בכמות בלתי סבירה: השאירו את כספכם אצלכם ולא אצל הרשתות, והמתינו למבצע הבא - הוא יגיע.

מחירי מוצרי טואלטיקה, תינוקות ובשמים
 מחירי מוצרי טואלטיקה, תינוקות ובשמים