נתוני האמת של מדידת אתרי האינטרנט - בספטמבר

פורטל וואלה משלים עדיין את תהליך ההצטרפות למדידה

מדידת הרייטינג באינטרנט נראית קרובה מתמיד. פרוטוקול ישיבת הוועד המנהל של עמותת ועדת המדרוג, שהגיע לידי "גלובס", חושף כי נתוני אמת ראשונים לגבי הרייטינג של אתרי האינטרנט בישראל יתפרסמו במהלך חודש ספטמבר.

הנתונים הללו יכללו הן נתונים כמותיים (המתבססים על מערכת ה'סייט סנטריק') והן נתונים דמוגרפיים (המתבססים על מערכת ה'יוזר סנטריק').

כמו כן, במהלך החודש תחל מערכת המדידה גם להציג שאלוני פופ-אפ בפני הגולשים, שיאפשרו לטייב את נתוני הרייטינג הכלליים. נתוני האמת שיתפרסמו לראשונה יתייחסו לחודש אוגוסט.

בכל הנוגע לפורטל וואלה, שמנכ"לו אילן ישועה הצהיר בראיון ל"גלובס" כי הוא מצטרף למערכת מדידת האינטרנט לאחר סירוב שנמשך יותר משלוש שנים - מהלך זה עדיין לא הושלם. על-פי הפרוטוקול מתוכננת פגישה עם וואלה לקראת סוף יולי. ההחלטה היא כי גופי מדיה שלא יתקינו את שורת הקוד של מערכת המדידה באתר שלהם עד ל-1 באוגוסט, לא יהיו חלק מהמדידה.

ynet עדיין בחוץ

יש לציין כי וואלה יכולה להשתלב בכל עת שהיא רוצה, אולם במקרה שלא תתקין את הקוד במועד שנקבע, יתפרסמו נתוני האמת ללא הנתונים של וואלה.

בכל הנוגע לאתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", שאף הוא סירב להיכנס לתהליך מדידת האינטרנט מתחילת הדרך, נרשם בפרוטוקול כי "אין חדש מ-ynet". זאת למרות הערכות קודמות כי גם אתר ynet, בדומה לנעשה כעת עם וואלה, יחליט להצטרף לתהליך.

כזכור, בדצמבר 2007 זכתה גמיוז, המיוצגת בישראל על-ידי ארז בהט, בשיתוף עם חברת Market Watch שבבעלות אבינעם ברוג, במכרז למדידת הרייטינג באתרים בישראל. אולם, עיכובים רבים מנעו את התחלת המדידה בפועל.

מוואלה נמסר: "וואלה מצטרפת לוועדת המדרוג של האינטרנט. אנחנו מניחים שתהליך ההצטרפות יסתיים עד שהמדידה תצא לדרך".