ארה"ב: קצב הפיטורים הוא הנמוך ביותר מאז שנת 2000

בחצי השנה הראשונה של 2011 פוטרו כ-245 אלף עובדים, השיעור הנמוך ביותר ב-11 שנים ■ "כל עלייה במספר המועסקים תהיה חסרת משמעות בגלל הבור העמוק בו נמצאת הכלכלה"

איתות חיובי לקראת פירסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי? קצב הפיטורים בארה"ב אמנם עלה ביוני ב-11.6% ל-41,432 אך עדיין מדובר בקצב האיטי ביותר של קיצוצים בעובדים ב-11 שנים, כך עולה מהסקר החודשי של חברת Challenger, Gray & Christmas.

בחצי השנה הראשונה של השנה פוטרו סך הכל 245,806 עובדים, השיעור הנמוך ביותר מאז שנת 2000. עם זאת, למרות שהנתונים שהצביעו על רגיעה במספר הפיטורים מינואר עד אפריל, שיעור המפוטרים עלה במאי ויוני.

ג'ון א. צ'לנג'ר, מנכ"ל החברה שערכה את הסקר, אמר כי נתוני הפיטורים בחודשים הקרובים הם קריטיים כדי לראות האם יש באמת התאוששות בכלכלה.

"תמונת התעסוקה בארה"ב עדיין קצת מעורפלת", אמר צ'לנג'ר. "אך ככל הנראה תימשך ההאטה בפיטורים. עם זאת, קצב המועסקים החדשים בחברות עדיין לא מצביע על התאוששות מספיקה כדי לראות שינוי בשיעור האבטלה".

עוד עולה מנתוני המחקר כי המגזר הציבורי פיטר 77,591 עובדים במחצית הראשונה של השנה, האטה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתעשיית הביטחון והחלל, גם כן נרשמה עלייה משמעותית בכמות הפיטורים, עלייה של 241% ליתר דיוק, זאת בעקבות ההשפעה הרבה של התקציב הביטחוני על תעשייה זו. במגזר השירותים הכלכליים פוטרו בתקופה המדוברת 11,734 עובדים.

"למרות שתעשיות אלה מובילות את הכלכלה, מספר המפוטרים היה מספיק נמוך כדי לא להדליק נורות אדומות", הוסיף צ'לנג'ר. "אין סיבה להאמין שבמחצית השניה של השנה תירשם עלייה במספר המפוטרים. כל עלייה במספר המועסקים החדשים תהיה חסרת משמעות בגלל הבור העמוק בו נמצאת הכלכלה האמריקנית".