עדן בר-טל נקלע לעימות קשה בוועדת חייק

בניגוד לפרסומים, הופעתו של מנכ"ל משרד התקשורת לוותה בהתגרויות של חלק מהחברים בוועדה שתקפו אותו בצורה מאד קשה וציינו את אחריותו להיווצרותן של 4 קבוצות תקשורת

עימות קשה בהופעה של מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל אתמול (ג') בדיוני ועדת חייק. בניגוד לפרסומים, הופעתו של בר טל לוותה בהתגרויות של חלק מהחברים בוועדה שתקפו אותו בצורה מאד קשה וציינו את אחריותו להיווצרותן של 4 קבוצות תקשורת ולכך שהוועדה נמצאת היום במצב שבו שוק התקשורת כבר התגבש דה פקטו לקבוצות.

בר טל הציג בפני החברים את עמדתו שלפיה גיבושן של קבוצות התקשורת חייב להיות מאוד זהיר ושקול, מפני שביטול ההפרדות המבניות בבזק ובהוט, בצורה לא זהירה, טומן בחובו סכנה גדולה ליציבות השוק. הוא הביע גם הזדהות עם הרעיון של הפרדת שירותים מתשתיות כרעיון אידיאלי. בר טל אמר שארבע הקבוצות בשוק התקשורת אינן שוות, משום שרק לשתיים מהן - בזק והוט, יש סל מלא של שירותים, בעוד שהשתיים האחרות, סלקום ופרטנר, מוגבלות בשל העובדה שאין להם תשתית קווית, והן חייבות לרכוש את התשתית הזו מבזק ומהוט, שלהן יתרון משמעותי בתחרות.

בר טל הותקף על ידי חלק מהחברים שרמזו שיש לו אחריות גדולה לכך שהקבוצות נוצרו, וכי הסיבה לכך היא שבתוקף תפקידו כמנכ"ל המשרד, הוא עצמו התיר את המיזוג בין פרטנר לסמייל, מה שחיסל את הסיכוי להיווצרות קבוצה חמישית באמצעות סמייל.

בהמשך הדגיש בר טל עד כמה חשוב להוריד את חסמי הכניסה למפעילים קטנים ולמנוע מצב שבו הקבוצות יתאמו במשתמע מחירים, וימשיכו להשקיע בתשתיות. בשלב מסוים חלק מהחברים אמרו לו שהוא אינו יודע על מה הוא מדבר. בר טל החליט שלא הגיע כדי להתעמת, אלא רק להציג את עמדתו.

בר טל היה האורח האחרון שהופיע בפני הוועדה, שכבר החלה בדיוני הסיכום שלה.