צפו בהדמיה הבלעדית: פלטפורמת ההפקה של מאגר תמר

חברת וודגרופ העולמית תספק שירותי הנדסה ותכנון לפלטפורמת ההפקה של נובל אנרג'י, שדרכה יוזרם לישראל הגז מ"תמר" ■ היקף ההזמנה נאמד בעשרות מיליוני דולרים

חברת וודגרופ העולמית תספק שירותי הנדסה ותכנון לפלטפורמת ההפקה של נובל אנרג'י, שדרכה יוזרם לישראל הגז מ"תמר". היקף ההזמנה נאמד בעשרות מיליוני דולרים.

פלטפורמת ההפקה, שעלותה הכוללת מתקרבת למיליארד דולר, אמורה להבנות בצמוד לפלטפורמה הקיימת של ים תטיס ממאגר מארי B. על הקמת הפלטפורמה הוחלט לאחר שמוסדות התכנון הקפיאו את התוכנית להקמתה של תחנת קבלה צפונית לגז באזור חוף דור.

קידוח תמר / הדמייה: נובל אנרג'י
 קידוח תמר / הדמייה: נובל אנרג'י

כתוצאה מכך, התייקרה עלות הפיתוח של מאגר תמר מ-2.8 ל-3 מיליארד דולר, ותאריך תחילת ההזרמה נדחה מהרבעון האחרון של 2012, לרבעון השני של 2013. הגז מ"תמר" יופק על-ידי מערכת תת-ימית, שתונח על קרקעית הים התיכון בעומק של כ-1,500 מטר, ושממנה יוזרם הגז דרך שני צינורות בקוטר 30 אינץ' לאורך 150 ק"מ, עד לפלטפורמת ההפקה. משם יוזרם הגז למתקן הקבלה הקיים באשדוד באמצעות תשתית הצינורות שמזרימה מאז 2004 את הגז ממאגר מארי B.

מדובר בפרויקט תשתית מרכזי שני שבו זוכה קונצרן וודגרופ העולמי בישראל, לאחר שנבחר להקים את תחנת הכוח הפרטית דוראד, פרויקט שהיקפו כ-800 מיליון דולר. את פרויקט הקמת דוראד מבצעת חברת וודגרופ GTS, בניהולו של שלמה כהן.