תגובות: "ירון ביבי נאלץ ללכת משיקולים שאינם ענייניים"

שעות ספורות לאחר שהודיע על התפטרותו מראש מינהל מקרקעי ישראל נשמעות תגובות מענף הנדל"ן ■ "מן הראוי היה שהמדינה תשמר מנכ"ל שהוביל את ההסכם לרפורמה"

הסתדרות עובדי המדינה וועד עובדי מינהל מקרקעי ישראל מסרו בעקבות ההתפטרות כי: "אנו מצטערים על התפטרותו של ירון ביבי מנכ"ל ממ"י. מדובר במנהל ראוי ואיש מקצוע. למרות חילוקי דעות לא קלים בינינו הצלחנו תמיד בהדברות לצלוח את המחלוקות ולהגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על כך שירון נאלץ ללכת משיקולים שאינם ענייניים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי מסר: "מן הראוי היה שהמדינה תשמר מנכ"ל שהוביל את ההסכם לרפורמה. עצם העובדה שירון ביבי התפטר מעלה בקרב העובדים חששות כבדים."

עו"ד יהודה זהבי, שותף בכיר במשרד זהבי בלאו ושות' המתמחה בנדל"ן שעבד לא פעם גם עם מינהל מקרקעי ישראל: "אני מכיר את ירון ביבי הרבה מאוד שנים. מדובר באדם ישר כמו סרגל. אידיאליסט שחף מכל מניירות פוליטיות. מהיכרותי איתו אני מניח שהאינטרסים הפוליטיים שבוחשים במנהל היו לזרא בעיניו. בנוסף, הוא הגיע למוסד בלתי אפשרי האוכל את יושביו. ישנם במנהל קומץ אנשים טובים, אך בשל מיעוטם מצד אחד וגודל סיאוב המערכת מצד שני, הם לא מסוגלים לבצע שום רפורמה. ייתכן מאוד שמה שגרם להתפטרותו הוא שילוב של האינטרסים הפוליטיים המעורבים בעבודת המנהל וחוסר היכולת להוציא לפועל את הרפורמה יציר כפיו מאידך".

גם ממטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל, שנלחמו נגד הרפורמה במינהל ותקפו את ביבי לא פעם נמסרה התייחסות להתפטרות: "פיטוריו-התפטרותו של ירון ביבי מראים כי שר השיכון וראש הממשלה מבקשים להסיר כל מגבלה מעל דרכם בניסיונותיהם להעביר את קרקעות ישראל לידי גורמים פרטיים. למטה המאבק בהפרטת הקרקעות היו וישנן חילוקי דעות עם ירון ביבי, אך אין חולק על כך שמדובר בעובד מדינה מסור, מקצועי, הגון וישר. עתה, מששיקולים זרים - כך נראה - הובילו לסיום הקדנציה שלו, יש לחשוש לעתידו של הנכס הציבורי החשוב והגדול ביותר שיש לציבור, מקרקעיו, ונתון בידיהם של ראש הממשלה ושר השיכון. אנו מקווים מאד כי הצעד החמור הזה שננקט אינו מהווה הקדמה למינויו של מנהל מינהל שיגשים את כל משאלותיהם של שר השיכון ורה"מ, תוך זניחת עקרונות של חוק, נוהל והגינות ציבורית".

אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "אני חרד שמא הרפורמה תתקע בעקבות הכאוס שיווצר לאחר התפטרותו הפתאומית של ירון ביבי. אני מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו שיהיה "המבוגר האחראי" ושיחד עם שר השיכון שהוא יו"ר מועצת המנהל, שיימנה מייד איש מקצוע איכותי שידאג לא רק למנהל מקרקעי ישראל, אלא גם ליזמים שרוצים מחירים נורמלים במכרזי קרקע ובראש וראשונה לרוכשי הדירות שמצפים בכליון עיניים לקידום שיווק מתחמי קרקע חדשים באיזור הביקוש. ניתן בהחלט להפוך את הבעייה להזדמנות: במקום שהממשלה תתמקד בהטבות בפריפריה, במקומות שאף אחד לא רוצה לגור בהם, שתסייע לזוגות צעירים ומשפרי דיור באזורי הביקוש".

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי: "דווקא התפטרות ביבי מהווה הזדמנות פז לממשלת ישראל לשנות כיוון ולהתמקד ביתר שאת בקידום שיווק קרקע לבנייה עצמית בפריפריה, לזוגות צעירים ומשפרי דיור שרוצים איכות חיים ומוכנים לנסוע בבוקר שעה לעבודה במרכז בכביש חוצה ישראל, ולבנות את ביתם בגליל או בנגב. אני קורא לראש המנהל החדש שייבחר, ובעיקר לראש הממשלה ושר השיכון שיקשיבו לרחשי ליבם של המוני הצעירים במרכז שאינם מסוגלים להגיע אפילו לדירה קטנטונת, לשנות כיוון ולנצל את ההזדמנות להגשים סוף סוף את חלום יישוב הפריפריה. גם ציונות כהלכתה וגם התגשמות חלומם של רבבות ישראלים צעירים".