פייסבוק: מהיום יוכלו 750 מיליוני משתמשים לנהל ביניהם שיחות וידיאו

התשובה לגוגל פלוס: פייסבוק השיקה הערב פיצ׳ר חדש שיאפשר שיחות וידיאו ■ את טכנולוגיות הווידיאו צ'ט תספק חברת סקייפ ■ השירות יינתן בחינם החל מהיום

כפי שחזו אתרי הטכנולוגיה ברחבי האינטרנט במהלך השבוע האחרון, פייסבוק השיקה הערב (ד') פיצ׳ר חדש שיאפשר לבצע שיחות וידיאו בין 750 מיליון המשתמשים של הרשת החברתית הגדולה בעולם ויהווה תשובה הולמת לפיצ׳ר דומה בגוגל פלוס, הרשת החברתית של גוגל שהושקה בשבוע שעבר.

את טכנולוגיות הווידיאו צ'ט תספק חברת סקייפ, שנרכשה על-ידי מיקרוסופט לאחרונה, והשירות יינתן בחינם החל מהיום.

מייסד ומנכ״ל פייסבוק, מארק צוקרברג, ומנכ״ל סקייפ, טוני בייטס, הסבירו כי שיחות הווידיאו יתאפשרו על-ידי התקנת מלאב-אין קטן, שיותקן תוך 30 שניות בפעם הראשונה שמשתמש יבצע שיחת וידיאו בסקייפ.

ההכרזה החדשה של פייסבוק באה כאמור שבוע אחרי השקת הרשת החברתית של גוגל,גוגל פלוס, שכבר חברים בה מעל 30 אלף משתמשים על בסיס הזמנות.

גוגל פלוס, שצוקרברג כבר הצטרף כחבר בה כדי להכיר את המתחרים, מאפשרת אף היא שיחות וידיאו אך לא רק שיחות של אחד על אחד כמו בפייסבוק, אלא שיחה מרובת משתתפים דרך שירות Hangouts.

צוקרברג נשאל על כך במסיבת העיתונאים שנערכה הערב במטה פייסבוק וענה כי בשלב זה לא יהיו שיחות וידיאו קבוצתיות. כמו כן, השירות לא יעבוד דרך האפליקציות הסלולריות של פייסבוק.

צוקרברג, אגב, נשאל גם על גוגל פלוס ואמר: "אני לא אגיד הרבה על גוגל פלוס, חלקנו בילינו שם קצת בימים האחרונים. אבל יהיו הרבה חברות שינסו לעשות דברים חברתיים ב-5 השנים הקרובות. לכן,זה התפקיד שלנו, בפייסבוק, להיות שם ולהוביל את זה. כי אם אנחנו לא נהיה שם, מישהו אחר יהיה".

צוקרברג הסביר את העיקרון שעומד מאחורי שיתוף-הפעולה עם סקייפ, תוך שהוא עוקץ בעקיפין את גוגל: "אנחנו מאמינים שיזמים וחברות עצמאיים יעשו עבודה טובה יותר בדברים שהם מתמחים בהם מאשר חברה שמנסה לעשות את כל הדברים בעצמה".

בייטס הוסיף כי "שיתוף-הפעולה יעזור לנו להגיע ליעד שלנו - מיליארד משתמשים. אנחנו לא חוששים מהעובדה שאנשים עשויים לנטוש את סקייפ לטובת וידיאו צ'ט דרך פייסבוק".

לדברי השניים, אין שום תנאים כספיים מאחורי שיתוף-הפעולה, והוא מתבסס על השירות החינמי ממילא של סקייפ.

מלבד שיחות הווידיאו, צוקרברג הציג הערב חידוש נוסף בדמות צ'ט קבוצתי. באמצעות הצ'ט ניתן יהיה לדבר בין מספר חברים, ובמקרה שאחד החברים אינו זמין אונליין, הוא יקבל סיכום של השיחה לחשבון בפייסבוק שלו.

צוקרברג הסביר כי נושא הקבוצות בפייסבוק חזק במיוחד, וכיום מחצית מהגולשים בפייסבוק משתמשים בשירות הקבוצות. גוגל פלוס, יש לציין, מאפשרת פיצ׳ר דומה של שיחות קבוצתיות בשם huddle באמצעות האפליקציה הסלולרית שלה.

הכרזה נוספת הערב הייתה עיצוב חדש לסרגל הצ'ט בפייסבוק, ומהיום הוא יופיע באופן קבוע בצד ימין במחשבים עם מסכים רחבים.