רוביני: "הכלכלה הגלובלית לא תימנע ממשבר ב-2013"

פרופ' נוריאל רוביני בתחזית קודרת על הכלכלה הגלובלית: "ברגע שהמשבר יכה הוא יכאיב מאוד למדינות אירופה ולארה"ב" ■ "בעיות כלכלות העולם - הכל עתיד להתפרץ בתחילת 2013"

השווקים הגלובליים עומדים בפני חולשה לקראת 2013, כך אמר היום (ה') הכלכלן פרופ' נוריאל רוביני שחזה את המשבר הכלכלי ב-2008. רוביני העריך כי ברגע שהמשבר יכה הוא יכאיב מאוד למדינות אירופה ולארה"ב. "ארה"ב ואירופה יצליחו להתמודד עם הבעיות ולהימנע ממשבר עד 2013", אמר רוביני.

רוביני מדגיש בדבריו כי התחזית הקודרת שלו לא מכוונת לשנה הקרובה או לשנתיים הקרובות , בטווח הקצר, צופה רוביני כי ארה"ב צפויה לצמוח בכ-2% כאשר רמת האבטלה ובעיות הדיור ימשיכו להכביד על הכלכלה ולגרור אותה מטה. ההתאוששות בטווח הארוך תהיה קשה יותר עם הקיצוץ בהוצאות הממשלה והעלייה במיסים.

במרחב האירו מדינות הפריפריה כמו יוון, פורטוגל וספרד ימשיכו להתבוסס במשבר החוב שלהן בטווח הקצר וסין תמשיך להאיבק ברמת האינפלציה ותנסה לשלוט בלחצים האינפלציוניים, אבל בטווח הארוך הסופה היא בלתי נמנעת.

"כל כלכלה היום בעולם מנסה לדחות את בעיותיה לעתיד, זה מתחיל בחוב בסקטור הפרטי, חוב ציבורי - הכל עתיד להתפרץ בתחילת 2013". רוביני נמנע מכל תחזית ספציפית לגבי רמת התמ"ג האמריקני או שוק המניות, אך מעריך כי הנזק יתפשט "אין מספיק תעסוקה, אין צריכה והחברות ירגישון בזה", אמר. עוד הוסיף כי ההתאוששות בטווח הקרוב תמשיך להצביע על האטה "השוק צופה התאוששות במחצית השנייה של השנה, לדעתי ההתאוששות עוד תאכזב את כולם", אמר רוביני.