מחרימי הקוטג': "נמאס לנו להיות פראיירים!"

למחאת המחירים, שהוצתה בעקבות תחקיר "גלובס", יש גם אתר רשמי ובו הנחיות מה להחרים וכיצד ■ "זה בידיים שלנו; כל משפחה יכולה לחסוך 1,200 שקל ויותר מסל הקניות החודשי"

כמנהגן של מחאות חברתיות, יש להן אינרציה משלהן ואם הן מספיק חשובות ונוגעות לליבו (ולכיסו) של הצרכן - הן הולכות וגדלות. כך, מסתמן, גם טבעה של מחאת המחירים בישראל, שהתחילה בתחקיר "גלובס" על יוקר מוצרי המזון, התפתחה לדיון ציבורי סוער, התגלגלה למשרדי הממשלה ולא יורדת מהכותרות.

היום (ה') יחלו לפעול "משמרות מחאה" ב-20 סופרמרקטים שיעסקו בפעילות הסברה לצרכנים. במקביל, הקימו הצרכנים אתר רשמי למחאה - koteg.co.il.

"מהפכת הקוטג'", נקרא האתר. "זה בידיים שלנו", כותבים מקימי האתר, וממשיכים: "קוטג' זה רק הסיפתח. על מה אנו נאבקים? על כל רמת המחירים - ישראל יקרה יחסית לעולם. התחלנו בחרם על מוצרי מזון כי נמאס לנו להיות פראיירים! כל משפחה יכולה לחסוך 1,200 שקל ויותר מתוך סל קניות חודשי".

לריכוז תחקירי "גלובס" על יוקר המחיה בישראל - לחצו כאן!

האתר הרשמי מעדכן מדי שבוע את צעדי המחאה העומדים על הפרק. כרגע החרם מתמקד במעדני חלב, גבינה צהובה, גבינה לבנה וקוטג'. מארגני החרם קוראים לציבור לא לרכוש מעדני חלב ויוגורטים במחיר של יותר מ-2.9 שקלים; לקנות גבינה צהובה בפיקוח בלבד (לא באריזות); וכן לא לקנות גבינה לבנה וקוטג' ביותר מ-5 שקלים.

באתר ישנה גם פנייה למתנדבים שיכולים להקדיש מזמנם כדי להצטרף ל"משמרות המחאה".

מלבד הנחיות לצרכן, באתר ישנם גם רמזים לשלבים הבאים במהפכה הצרכנית: חליבת הנהג הישראלי (בעקבות בדיקת "גלובס") וכן מאבק במחירי הדירות. לפי שעה, כאמור, המחאה מתמקדת במוצרי המזון עד להשגת היעדים.