מניית סלקום סופגת אש: סיטי חתך את ההמלצה ל"מכירה"

האנליסט מייקל קאהלר חותך את ההמלצה מ"החזק"; מחיר היעד נחתך ב-34% ל-73 שקלים בלבד, ירידה של 23% על המחיר הנוכחי ■ מניית פרטנר דווקא זוכה להעלאת המלצה

סלקום שבשליטת אי.די.בי סופגת היום (ה') אש מכיוון לא צפוי: לראשונה מאז הונפקה, ועל אף כינויה במשך שנים כ"פרת מזומנים", חותכים כלכלני סיטי את מחיר היעד של המניה ב-34%, מ-112 שקלים ל-73 שקלים בלבד, ירידה של 23% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה בתל אביב. ההמלצה למניית החברה נחתכה ל"מכירה" מ"החזק" בהמלצה קודמת.

האנליסט מייקל קלאהר מציין כי סיפורה של סלקום הוא "טרגדיה ב-4 מערכות", ובאותה נשימה מעלה את המלצתו למניית פרטנר , המתחרה העיקרית שבשליטת אילן בן דב, ל"החזק" מ"מכירה". קאהלר מציין כי הסיבה להעלאת ההמלצה נעוצה בעובדה כי מניית פרטנר כבר מתחרת את הירידה הצפויה ברווחים.

קאהלר "מחלק את זמנה" של סלקום ל-4 תקופות בטווח הזמן הקצר-בינוני: בשלב הראשון, טרם שנת 2010, מתחילות להיכנס המפעילות הסלולריות החדשות, בשלב השני, המחצית החולפת של 2011, נכנס הרגולטור, בשלב השלישי, בין המחצית השנייה של השנה הנוכחית ל-2014, הוא שלב "התחרות האינטנסיבית" ואחרי 2014 השוק יחזה בקונסולידציה.

מכל מקום, ברור לסיטי כי לאחר שב-8 השנים האחרונות נתחי השוק היו יציבים בין 3 החברות הסלולריות, הדברים יראו אחרת.