לראשונה: ערוץ 24 מתחיל לשדר מוזיקה לועזית

יעלה מצעד קליפים ישראלי-לועזי שבועי, במטרה לספק במה אטרקטיבית לקליפים ישראליים

ערוץ המוזיקה 24 יחל בקרוב בשידור מצעד קליפים ישראלי-לועזי שבועי. מדובר בהפעלה ראשונה של הסעיף ברישיונו הקובע כי הוא זכאי לשדר מוזיקה לועזית ב-10% מתכניו. לצורך העניין קיבל הערוץ אישור מיוחד ממועצת הכבלים והלוויין בראשות ניצן חן.

הרצועה החדשה תשודר בימי חמישי, כשבמהלך השבוע תשודר ברצועה יומית תזכורת לקליפים הצועדים בו, וכן יוצגו בה חדשות מוזיקה מהארץ והעולם.

מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי של הערוץ, שרק בשבועות האחרונים עבר לשליטה מלאה של זכיינית ערוץ 2 קשת, עם החלטתה של מימד לממש את זכותה בהסכם ולמכור את חלקה בערוץ.

בערוץ 24 מתמודדים עם השינוי שחל באחרונה באופן צריכת המוזיקה וקליפים בפרט, ובאותו זמן גם עם מורת-הרוח של אנשי תעשיית הקליפים בישראל, שטוענים כי אינם מקבלים במה ראויה בערוץ.

אחת הסיבות להעלאת הרצועה, נודע, היא על מנת לאפשר במה ליצירת הקליפים הישראלית, שבשנים האחרונות ספגה מהלומה. השילוב עם קליפים מהעולם נועד, ככל הנראה, לחדד את האטרקטיביות של הרצועה, על מנת לקדם גם את הקליפים הישראליים.

הדירוג במצעד יציג את 20 המקומות הראשונים שייבחרו על-ידי צופי הערוץ וגולשי אתר mako.

מערוץ 24 נמסר: "אנו מאמינים כי מצעד משולב זה יעורר את תעשיית הקליפים הישראלית, שתידרש ליישר קו עם הסטנדרטים הבינלאומיים, הן ברמת הקריאטיביות והן במהירות התגובה של צילום קליפים ללהיטים ישראליים. אנו תולים במצעד זה תקוות גדולות ונותנים לו במה מרבית".