47% מערביי ישראל: נפתח במחאה אם הלחם יתייקר

אתר "פאנט" ערך סקר בעקבות חרם הקוטג' - וגילה כי הקש שישבור את גבם של ערביי ישראל הוא הלחם ■ רק 18% מוחים עם יוקר מוצרי החלב ■ 17% ייצאו למחאה אם שמן הזית יתייקר

47.27% מהאוכלוסייה הערבית בישראל תצא למחאה אם מחירי הלחם יתייקרו - כך עולה מסקר מיוחד שערך אתר "פאנט" מקבוצת פנורמה בשבוע האחרון, בו לקחו חלק 1,332 נשאלים מקרב המגזר הערבי שנידרשו לשאלה: "האם תצאו למחאה כנגד התייקרות מוצרי הצריכה?".

18.32% מהנשאלים השיבו כי היו מוחים על התייקרות מוצרי החלב, ו-17.4% על מחירי שמן הזית. יש לציין כי 19.37% בלבד טענו כי הם כלל לא היו יוצאים למחאה כנגד התייקרות מוצרים.

הסקר של אתר החדשות הערבי נערך בעקבות חרם הקוטג' ומחאת הצרכנים נגד עליית מחירי מוצרי החלב והתייקרות סל הקניות בישראל בשנים האחרונות. המחאה שהסעירה את המדינה בחודש האחרון החלה ברשתות החברתיות, בעקבות תחקיר "גלובס" על יוקר מחירי המזון, והפעילה לחץ על רשתות השיווק להוזלת מחירים ולדיון ציבורי שהגיע עד למשרדי הממשלה.

אתר "פאנט" מקבוצת פנורמה הוא אתר החדשות הנצפה ביותר בקרב האוכלוסיה הערבית בישראל. לאתר למעלה ממיליון כניסות יומיות, כאשר הן מתחלקות לקהל ערבי ישראלי ואוכלוסיה ערבית ממדינות שונות בעולם.

להלן מספר טוקבקים בתגובה לסקר שהועלה באתר "פאנט":

■ "אם מחיר הלחם יתייקר נהיה חייבים למחות! הלחם הוא המוצר הבסיסי ביותר".

■ "המחיר של המוצרים הבסיסיים חייב להיות הגיוני, אחרת איך נאכיל את הילדים שלנו?".

■ "הבעיה שהמחירים כל הזמן עולים והמשכורות לא".

■ "אם יעלו את המחיר, נפתח בשביתת רעב... ואז יהיו חייבים להוריד אותם".