הפתעה בארה"ב: תוספת של 157 אלף משרות בסקטור הפרטי

לפי סקר ה-ADP נוספו 157 אלף משרות בסקטור הפרטי בארה"ב ביוני, לעומת צפי ל-67 אלף משרות ■ באפט: שיעור האבטלה יירד מתחת ל-8% ב-2012

בזירת המאקרו האמריקנית פורסם היום בשעה 15:15 (שעון ישראל) סקר התעסוקה ADP לסקטור הפרטי בארה"ב. הסקר הצביע על עלייה של 157 אלף משרות ביוני לעומת צפי לעלייה של 67 אלף מקומות תעסוקה נוספים בחודש יוני, ולעומת 38 אלף משרות בחודש הקודם.

הסקר הוא רק הקדמה לדוח התעסוקה שיפוסם ביום מחר, כשהצפי הוא לתוספת של כ-100 אלף משרות במשק האמריקני בחודש שעבר.

"יש שיפור בכל המגזרים של הכלכלה", אמר המשקיע האגדי וורן באפט בראיון ל-CNBC מיד לאחר פרסום הנתונים. כאשר נשאל על שוק הנדל"ן אמר: "יש לנו יותר מדי בתים ריקים למכירה בשוק כך שבתחום הזה עדיין לא רואים שיפור אבל בשאר המגזרים של הכלכלה רואים שיפור מתמשך".

באפט נשאל על השפעת סוף תוכנית רכישות האג"ח של הפד וההשפעה על הבנקים, ואמר כי "יש לבנקים מספיק כסף להלוות". בכך רמז כי לא צפויים לחצי אשראי בארה"ב בעקבות תום ה-QE2. בנוגע לאבטלה אמר באפט כי "שיעור האבטלה צפוי לרדת הרבה מתחת ל-8% במהלך 2012. בנוסף, לקראת סוף השנה צפויה התעוררות משמעותית בפעילות ענף הבנייה".

ב-15:30 פורסמו נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שהצביעו על ירידה של 18 אלף לרמה של 418 אלף לעומת צפי ל-421 אלף תביעות. זאת, לעומת 432 אלף תביעות בשבוע הקודם.