גולדמן זאקס ומורגן סטנלי: "הנפט יזנק ל-130 דולר לחבית"

כלכלני שני הבנקים מעריכים שמחירי הסחורות יעלו עם התאוששות השווקים הגלובליים ■ גולדמן זאקס: מדד ה-GSCI של S&P, בנצ'מארק של מחירי הסחורות בעולם, יזנק ב-20% תוך שנה

גולדמן זאקס ומורגן סטנלי צופים התאוששות גלובאלית בשווקים הפיננסיים במחצית השנייה של השנה, ולהערכתם תהיה לכך השפעה גם על מחיר הסחורות ובפרט על הנפט והנחושת, שצפויים לדעתם לזנק מעלה יחד עם השווקים.

בנקי ההשקעות הנחשבים שוריים על הזהב השחור, וטוענים גם מחירו יאמיר ל-130 דולר לחבית בתוך כשנה. "אנו נשארים שוריים על הנפט , במיוחד במחצית השנייה של 2011, וצופים כי הרידוד המלאים ייאלץ את מדינות ארגון אופ"ק להגביר את קצב הייצור", כותב האנליסט חוסיין אלידינה במזכר ללקוחותיו.

אלידינה ממורגן סטנלי ממליץ גם על הנחושת כאפיק השקעה משמעותי, כאשר בגולדמן צופים כי המתכת תיסחר סביב 11,000 לטון מטריים, בתוך כ-12 חודשים.

מדד ה-GSCI של סוכנות הדירוג הנחשבת S&P, הכוללת רשימה של 24 חומרי גלם בסיסיים אמנם איבד כ-7.8% מרבעון השני של 2011 - הירידה בשיעור הגבוה ביותר מאז 2008, אולם בגולדמן זאקס צופים כי המדד יזנק בכ-20% בתוך כ-12 חודשים. "המחירים יעלו לקראת סוף שנת 2011 והעליות יימשכו לתוך 2012", כותבים האנליסטים של גולדמן.