וורן באפט: "הקונגרס האמריקני משחק ברולטה רוסית טיפשית"

באפט אמר את הדברים על רקע מחלוקות בין הצדדים בנושא העלאת תקרת החוב האמריקני ■ "לא כולם מבינים עד כמה הצריכה הפרטית תורמת לשיעור האבטלה"

"האיומים של הקונגרס לא להעלות את תקרת החוב האמריקני הם משחק טיפשי של רולטה רוסית" - כך אמר איל ההשקעות וורן באפט בראיון ל-CNBC בנוגע למחלוקות בין הרפובליקנים ולדמוקרטים בנושא. כזכור, הממשל האמריקני יגיע לתקרת החוב שעומד על 14.3 טריליון דולר ב-2 באוגוסט.

במהלך הראיון הזהיר באפט מפני "התפרצות ענקית", במידה ולא תהיה עסקה בין הצדדים להעלאת התקציב. "החשבונות של המדינה ישולמו בדרך זו או אחרת, על הקונגרס להתמודד עם המצב בבגרות", אמר באפט והוסיף בנימה ביקורתית כי "על המדינה לא קבל החלטות קריטיות כמו זו בדקה האחרונה".

דבריו של באפט נאמרו על רקע דיווחים בתקשורת האמריקנית כי נשיא המדינה ברק אובמה דוחף לקיצוץ של 4 טריליון דולר מהגירעון התקציבי, שני טריליון יותר משדורשים הרפובליקנים, במאמץ לשים קץ למשבר. לפי דיווחים, מוכן עתה אובמה לעשות שינויים שיפגעו בהטבות של הביטוח הלאומי ומייקר תכנית ביטוח רפואי לגימלאים, תמורת הסכמה רפובליקנית להעלאות מסים.

בנוגע לשיעור האבטלה האמריקני שמדאיג רבים אמר באפט כי "לא כולם מבינים עד כמה הצריכה הפרטית תורמת לשיעור האבטלה. אתם תהיו מופתעים מהתאוששות האבטלה ברגע שסקטור הבנייה יחזור יתאושש". נזכיר כי מחר (ו') יתפרסמו נתוני התעסוקה לחודש יוני.