גלפנד טרם הצליח להעמיד ערבות למכרז הסלולר

שבוע לפני המועד האחרון, נדמה כי הסיכויים שקבוצת סלקט תקשורת תצליח להעמיד את הערבות בסך 700 מיליון שקל במסגרת זכייתה במכרז הסלולרי, הולכים ויורדים

שבוע לפני המועד האחרון, נדמה כי הסיכויים שקבוצת סלקט תקשורת שבשליטת מייקל גלפנד תצליח להעמיד את הערבות בסך 700 מיליון שקל במסגרת זכייתה במכרז הסלולרי, הולכים ויורדים. נכון להיום, הקבוצה טרם הצליחה להשיג את הערבות, וההערכות בשוק הן שהסיכוי שהיא תעמוד במשימה נמוך מאד, שכן כל עסקת מימון בסדר גודל שכזה מחייבת עריכת חוזים משפטיים, אישורי דירקטוריון וכו', ולכן הסיכוי שבתוך שבוע (יום שישי הבא הוא המועד האחרון להגשת הערבות), הקבוצה תצליח להסדיר כל זאת, הוא כמעט בלתי אפשרי.

כפי שנחשף ב"גלובס", הקבוצה מנסה בחודש וחצי האחרונים לגייס מימון מבנק מקומי, אך נתקלת בקשיים מאוד גדולים בשל הריכוזיות במערכת הבנקאית: בנק לאומי נתן מימון לאילן בן דב במסגרת עסקת פרטנר, בנק הפועלים הוא המממן של פטריק דרהי ומירס, ובנק דיסקונט לא מתלהב להיכנס להרפתקה.

ייתכן שבתסריט מסוים תוכל הקבוצה לארגן קונסורציום של בנקים קטנים, היות שהיא מוכנה להעמיד הון עצמי גבוה מאוד כדי לקבל את הערבות, וזהו אחד הדברים שנבדקים כרגע.

במקביל לעבודה על המימון הבנקאי, נודע שענקית הטלקום הסינית ZTE תעמיד מימון מלא לכל ההשקעה ההנדסית במיזם.ZTE היא החברה שליוותה את סלקט בתוכניות ההנדסיות, ויש לה נציגות בישראל שנמצאת בקשר קבוע עם סלקט. מימון ספקים הוא אלמנט חשוב במיזמי תשתית, ויש בכך כדי לסייע למשקיעים בצורה משמעותית, שכן ההשקעה בציוד תגיע למאות מיליוני שקלים רק בשלב ההקמה.

קבוצת סלקט תקשורת מובלת ע"י מייקל גלפנד. יחד איתו שותפים לואיס מייברג האמריקני ושוקי גלייטמן.