גם בעולם: מחירי מוצרי החלב, הבשר והסוכר עלו ביוני

מדד של 55 מוצרי מזון בסיסיים שמגבש האו"ם עלה ביוני ל-233.8 נקודות, בהשוואה ל-231.4 נקודות במאי ■ "מחירי המזון יישארו גבוהים בשנים הקרובות, ועליית המחירים תימשך"

מחירי המזון בעולם עלו בחודש יוני, ובהם מחירי הסוכר, הבשר ומוצרי החלב. כל אלה מוסיפים ללחצים האינפלציוניים אשר הובילו את הבנקים המרכזיים ברחבי העולם להעלות את הריבית המרכזית במדינותיהם.

מדד של 55 מוצרי מזון בסיסיים שגיבשה נציבות המזון והחקלאות מטעם האו"ם עלה בחודש יוני ל-233.8 נקודות, בהשוואה ל-231.4 נקודות בחודש מאי - כך דווח היום (ה'). זאת, לאחר שטיפס לשיא כל הזמנים של 237.7 נקודות בחודש פברואר השנה.

"מחירי המזון יישארו גבוהים בשנים הבאות, והאמרת המחירים תימשך לתקופת זמן ארוכה", אמר חוזה גרציאנו דה סילבה, המנהל הכללי של נציבות המזון והחקלאות באו"ם.

הדיווח אודות עליית המחירים מגיע לאחר שבוע בו העלה הבנק המרכזי האירופי את הריבית ביבשת (היום), וכן הבנק המרכזי בסין העלה את הריבית בכלכלה הגדולה במזרח (אתמול), במטרה לשלוט באינפלציה הנובעת בין היתר מעליית מחירי המזון.

"אנחנו לא רואים כל עצירה בעליית המחירים", אומר כלכלן בכיר בנציבות המזון והחלקאות בראיון טלפוני לסוכנות בלומברג. "כמעט בכל מדינה, כולל באירופה, הסוגיה של מחירי מזון גבוהים נעשית מטרידה".