כוכב ראשון עוזב את ה-NBA לאירופה? דרון וויליאמס בדרך לבשיקטאש

השחקנים מתחילים לחפש מקומות עבודה בעקבות הלוקאאוט; כוכב הנטס הסכים להצטרף לקבוצה הטורקית שאפילו לא תשחק העונה ביורוליג, ויוכל לעזוב מיד כשתסתיים השביתה

השביתה ב-NBA שנכנסה לתוקף לפני שבוע החלה חרושת שמועות ודיווחים סביב כוכבים אירופיים עשויים לעשות את דרכם חזרה הביתה, מדירק נוביצקי, דרך אנדריי קירילנקו ועד פאו גאסול.

אבל הראשון, לפי דיווחים בארה"ב, שיעשה את דרכו לאירופה הוא כוכב-העל האמריקני של ניו ג'רזי נטס - דרון וויליאמס. הגארד של הנטס בדרך לבשיקטאש איסטנבול, שעל פי הערכות הסכימה לשלם לו שכר חודשי של 200 אלף דולר נטו. את עלות המימון של הכוכב האמריקני ייקח ספונסר טורקי, ששמו לא פורסם. את הסיכום עם השחקן אישר גם מאמנה של בשיקטאש איסטנבול, ארגין עתמאן. עם זאת, לפי ה"ניו יורק טיימס" דאג דרון וויליאמס להסדיר בחוזהו סעיף שיאפשר לו לחזור ל-NBA מיד כשתסתיים השביתה.

ההפתעה סביב ההסכם עם דרון וויליאמס נובעת בעיקר מהעובדה שבשיקטאש אפילו לא נכללת בין הקבוצות הטורקיות שמשחקות העונה ביורוליג והיא שובצה למוקדמות היורוקאפ (גביע יול"ב לשעבר), ולמעשה מדובר במהלך שיווקי לכל דבר. בשנה שעברה ניסתה בשיקטאש מהלך דומה, אז הביאה לשורותיה את אלן אייברסון - מהלך שאמנם הביא לעלייה בכמות הצופים ולהייפ סביב הקבוצה - אבל לא עלה יפה במישור הספורטיבי והצדדים נפרדו כעבור חודשים בודדים.

להבדיל מאייברסון שהגיע בגיל מתקדם ורגע לפני פרישה, דרון וויליאמס בן 27 ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים בליגה. הוא נבחר במקום ה-3 בדראפט 2005 על-ידי יוטה ג'אז, ובעונה האחרונה שיחק בניו ג'רזי נטס. הוא אמור היה להרוויח בעונה הבאה בנטס שכר של 16.35 מיליון דולר.