אופיר אופטרוניקה: הסכם למיזוג עם ניופורט בפרמיה של 92%

על פי ההסכם, בעלי המניות של אופיר אופטרוניקה יהיו זכאים לקבל, עם השלמת המיזוג, סך של 8.43 דולר במזומן עבור כל מניה רגילה שברשותם

אופיר אופטרוניקה הודיעה היום (ו') כי חתמה על הסכם למיזוג עם Newport Corporation, חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק (סימול: NEWP). שווי העסקה משקף לאופיר אופטרוניקה שווי של כ-230 מיליון דולר.

על פי ההסכם, בעלי המניות של אופיר אופטרוניקה יהיו זכאים לקבל, עם השלמת המיזוג, סך של 8.43 דולר במזומן (בניכוי מסים כחוק) עבור כל מניה רגילה שברשותם, מחיר המשקף פרמיה של כ-92% מעל שער הסגירה של מניית אופיר בבורסה בתל אביב אתמול (ה'), יום המסחר שקדם להודעה.

נציין כי ביולי 2008 השקיעה קרן פימי של ישי דוידי כ-24 מיליון דולר והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה עם 25% מההון, כך שהיא תסגור רווח של כ-141% ב-3 שנים.

דירקטוריון החברה אישר פה-אחד את העסקה והמליץ לבעלי המניות של החברה לאשר את העסקה. העסקה תובא לאישור בעלי המניות של אופיר אופטרוניקה באסיפה כללית אשר תיערך בתאריך שעליו תודיע החברה. השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של שנת 2011.

ד"ר יעקב זרם, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל אופיר, מסר: "המיזוג משקף מימוש ערך עבור בעלי המניות שלנו ויוצר הזדמנויות עבור לקוחותינו והעובדים שלנו. המוצרים והטכנולוגיות של ניופורט הינם בעלי שם בתעשיית הפוטוניקה העולמית ומערך ההפצה של ניופורט ברחבי העולם יאפשר לנו להרחיב את פעילותנו מעבר ליכולותינו כיום, כחברה עצמאית. אני מצפה להצטרף לצוות ניופורט".

רוברט ג'יי. פיליפי, נשיא ומנכ"ל ניופורט, מסר: "עסקה זו מאחדת שתי חברות, אשר הינן מובילות שוק בתחום טכנולוגיית הפוטוניקה, ומביאה עמה הזדמנויות צמיחה משמעותיות ביותר עבור החברה הממוזגת. המיזוג מבסס באופן מובהק את מעמדה של ניופורט כמובילה עולמית במכשור בתחום הפוטוניקה ומספק לנו בכך פלטפורמה לכניסה ליישומים בעלי יכולת צמיחה גבוהה, בתחום ההדמיה התרמית והדמיה בתלת מימד ללא מגע. המיזוג ישפיע באופן משמעותי על מחזור ההכנסות, הרווחיות ותזרים המזומנים שלנו".

עם השלמת המיזוג תהפוך אופיר לחברה בת פרטית בבעלות מלאה של ניופורט ומניותיה תימחקנה מהמסחר בבורסה אך היא תמשיך להיות תאגיד מדווח עד לפירעונן של אגרות החוב (סדרה א') שהונפקו בדצמבר 2005. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים, לרבות אישור בעלי המניות של אופיר אופטרוניקה.