וורן באפט: "אני מהמר בגדול שלא תהיה תחתית כפולה"

אך המיליארדר בן ה-80 ציין כי הוא אינו יודע באיזו מהירות תתרחש ההתאוששות ■ "משרות מגיעות עם בוא הביקושים" ■ "אנו נחזור בגדול בתחום התעסוקה כאשר תתחדש הבנייה למגורים" ■

וורן באפט "מהמר בגדול שלא תהיה תחתית כפולה". המיליארדר ששולט בחברת האחזקות ברקשייר האת'אווי אמר היום במסגרת ראיון ברשת בלומברג שנערך בכנס תקשורת באידהו בהתייחסו לשוק התעסוקה והנדל"ן בארה"ב.

באפט אמר כי הוא "מהמר על כך שההתרחבות הכלכלית תימשך ואמר כי אינו צופה מיתון נוסף". נציין כי הראיון נערך לאחר פירסום דוח התעסוקה החלש שהצביע על עלייה בשיעור האבטלה ל-9.2% ועל התווספותם של 18 אלף מקומות עבודה חדשים ביוני לעומת צפי ליצירת כ-100 אלף מישרות חדשות. באפט ציין כי למרות שאין שום אינדיקציה לכך שנראה תחתית כפולה , אך ציין כי הוא אינו יודע באיזו מהירות תתרחש ההתאוששות.

"המשמעות היא שאנו עדין רחוקים מהמקום בו אנו צריכים להיות. אנו רואים צמיחה ברחבי העולם, אך היא לא גדלה כמו פיטריה" (אחרי הגשם, י.ג.).

נציין כי ברקשייר האתוואי אשר מעסיקה כ-260 אלף עובדים הוסיפה בשנה שעברה 3,000 מקומות עבודה חדשים לאחר שפיטרה יותר מ-20 אלף מעובדיה בשנת 2009. לחברה ישנן החזקות בתחומים רבים מביטוח ועד שילוח.

"משרות מגיעות עם בוא הביקושים" אמר באפט בן ה-80 והוסיף, "אנו רואים שיש ביקושים במקומות רבים, אבל אנו לא רואים אותם באיזורי הבנייה". נזכיר כי בבעלותה של ברקשייר סוכנות נדל"ן, יצרנית של בתים מוכנים ויחידה שבונה גגות ומוכרת לבנים ושטיחים. באפט אמר בפברואר האחרון כי הוא צופה שההתאוששות בשוק הדיור בארה"ב תתחיל בעוד כשנה.

"אנו נחזור בגדול בתחום התעסוקה כאשר תתחדש הבנייה למגורים" אמר באפט והעריך כי רמת האבטלה תרד ל-6% תוך מספר שנים", אמר באפט.