רומן אברמוביץ' וצ'לסי - אאוט, "איתיחד איירווייז" ומנצס'טר סיטי - אין

ממדי עסקת החסות הגדולה בכל הזמנים בכדורגל מתחילים להתברר: מנצ'סטר סיטי תקבל 400 מיליון ליש"ט מחברת התעופה הלאומית של אבו-דאבי ב-10 השנים הקרובות

הכניסה של חברת ADUG, גוף ההשקעות של שליטי אבו דאבי, למנצ'סטר סיטי ב-2008 איימה להפוך את הקבוצה לאחת מהכוחות העולים בכדורגל העולמי. מאז עושים החברים מהמפרץ הפרסי הכל כדי להצדיק את התחזיות. אחרי שהשקיעו לא פחות מ-600 מיליון ליש"ט בקבוצה, בעיקר ברכישת שחקנים, הם מביאים לסיטי את עסקת החסות הגדולה בכל הזמנים בכדורגל העולמי.

חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי "איתיחד איירווייז" תשלם לסיטי סכום עתק של 400 מיליון ליש"ט עבור רכישת הזכויות השמיות של האצטדיון הביתי "סיטי אוף מנצ'סטר" שייקרא מעכשיו "איתיחד סטאדיום". ההסכם הוא לעשר שנים, ובמסגרתו האריכה החברה גם את הסכם חסות החולצה עם מנצ'סטר סיטי שעמד על כ-3 מיליון ליש"ט לעונה. בנוסף, תקבל איתיחאד את הזכויות השמיות על פרויקט הסמוך לאצטדיון של מנצ'סטר סיטי, שבו ייבנה מגרש אימונים חדש לקבוצה, מרכז מסחרי, מתקן לחקר מדעי הספורט ועוד.

מעבר לסכום שיקפיץ אוטומטית של הכנסותיה המסחריות של הסיטי בפי שלושה (צפויה לחצות רף הכנסה של 100 מיליון ליש"ט מהסכמים מסחריים, לעומת 32.4 מיליון בעונת 2009/10) , מדובר במהלך שנועד לסייע לקבוצה במאמציה לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, במסגרתו מועדוני יצטרכו לחיות לפי רמת ההכנסות שלהם כתנאי להשתתפות במפעלים האירופיים של אופ"א. את עונת 2009/10, למשל, סיימה הקבוצה עם מינוס תפעולי של 121 מיליון ליש"ט - נתון שלא יוכל לעמוד במבחן המציאות החדש של הפייננשל פייר-פליי.

ההסכם החדש מעלה תהיות לגבי האפשרות שמדובר בתרגיל מבריק שנועד לעקוף את התקנות החדשות של אופ"א, והאם לא מדובר בדרך חדשה להזרים כספים תחת כיסוי מסחרי במקום הכספים שהגיעו ישירות מהבעלים ומוגבלים כעת לאור התקנות החדשות.