התפטר רפי לנקרי, סמנכ"ל משאבי אנוש בבנק ישראל

לנקרי נחשב לאיש הכי שנוי במחלוקת בתוך בנק ישראל וגם מהחזקים שבו ■ לנקרי כיהן עד 2007 כיו"ר ועד עובדי הבנק, אז ניהל המו"מ מול האוצר סביב הסכם השכר והתנאים בבנק

דרמה בבנק ישראל: רפי לנקרי, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחשב בנק ישראל התפטר הערב מתפקידו לאחר 18 שנה בבנק ישראל - כך נודע ל"גלובס". לנקרי נחשב לאיש הכי שנוי במחלוקת בתוך בנק ישראל וגם מהחזקים שבו. בהודעת בנק ישראל נכתב כי "לנקרי הביע את רצונו לפרוש לפני חודשים ארוכים, ואולם נענה לבקשת הנגיד והמנכ"ל להמתין עם פרישתו, עד לאחר שיסיים את הטמעת מערכת ה- ERP החדשה בבנק".

לנקרי כיהן עד שנת 2007 כיו"ר ועד עובדי הבנק, אז ניהל את כל המו"מ מול משרד האוצר סביב הסכם השכר ותנאי העבודה החדשים בבנק, ומיד אחרי סיומו מונה למנהל כוח אדם של הבנק, מעבר שנחשב נדיר ביותר.

לפני כשנתיים התמודד לנקרי על מנכ"לות הבנק, אך הוא לא הגיע לשלבים הסופיים ומי שמונה בסופו של דבר היה חזי כאלו שמכהן בתפקיד זה עד היום.

לנקרי החל את דרכו בבנק ישראל בשנת 1993 בפיקוח על הבנקים שם מילא שורה של תפקידים, בהם הממונה על ההסדרה ובמשך שש שנים שימש כחבר בהנהלת הפיקוח. בשנת 2007 מונה למנהל חטיבת משאבי אנוש ומינהל והצטרף להנהלת בנק ישראל. כמו כן, היה הממונה על החשבות ומערכות התשלומים והסליקה בבנק. בין השנים 2003-2006 שימש כיו"ר ועד עובדי בנק ישראל.

במסגרת תפקידו כמנהל חטיבת משאבי אנוש, היה לנקרי שותף לשורה של מהלכים מרכזיים שהיוו תשתית להפיכתו של בנק ישראל לבנק מודרני ושקוף. במשך שנים לא מעטות, מילא לנקרי תפקיד חשוב בגיבוש חוק בנק ישראל ובמאמצים להעבירו בכנסת. ללנקרי היה חלק חיוני בהובלת השינוי הארגוני המוצלח במבנה חטיבות הבנק, והוא היווה גורם מרכזי בהשגת הסכם השכר החדש בבנק ישראל וביישומו, תהליך מורכב וחסר תקדים במגזר הציבורי בישראל, שכלל הידברות עם העובדים, משרדי הממשלה וההסתדרות. בנוסף, לנקרי היה אחראי על תהליך האפיון וההטמעה של מערכת ה-ERP שהחליפה את מערכי המחשוב המבוזרים שהיו קיימים בבנק, ואשר עלתה לאוויר בהצלחה רבה וללא תקלות לפני ימים אחדים, בלוח זמנים מהיר ובצורה מקצועית ביותר.

פרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, אמר בהודעת הבנק שפורסמה הערב כי רפי לנקרי היווה דמות מרכזית בבנק, שנגעה כמעט בכל מהלך מרכזי שהבנק עבר בשנים האחרונות. "המאמצים של רפי בהשגת הסכם השכר עם האוצר והעובדים, בקידום חוק בנק ישראל, בשינוי הארגוני של הבנק, בהובלת חטיבת משאבי האנוש והחשבות, ולאחרונה ההצלחה המשמעותית בהטעמת ה- ERP - אחת המערכות המורכבות מסוגן, הם יוצאים מהכלל בכל קנה מידה. היכרותו המעמיקה של רפי עם הבנק ועובדיו, ורגישותו הרבה כלפיהם, היו הבסיס להצלחתם של כל התהליכים להם היה שותף. הישגיו המשמעותיים עבור הבנק בשש השנים שחלפו מאז נכנסתי לתפקידי כנגיד, הם חשובים לא רק מבחינת הבנק, אלא גם מבחינה ציבורית, ועל כך אני מודה לו ומברך אותו".

גורמים בבנק ישראל מסרו ל"גלובס" כי לאחרונה עלו על שירטון היחסים בין לנקרי לנגיד, פרופ' סטנלי פישר, ביחוד לאחר הדלפת דוח ועדת הביקורת מ-1998 שנחשף ב"גלובס" לפני כשבועיים. בדוח זה נמתחה ביקורת על העסקתו של שאול לאך, בעלה של קרנית פלוג שמונתה לאחרונה למשנה לנגיד בנק ישראל. חשיפת דוח זה העמידה בספק את המינוי של פלוג, אך הוא אושר לבסוף.