מתיקון למגמת עליה

לאחר המהלך של ת"א 25 מעל 1,247, אזור המבחן הבא שוכן בין 1,265 ל-1,283

באיחור רב בהשוואה למדדי ניו יורק, גם מדד ת"א- 25 התהפך. מדובר בחציה של רמת ה-1,247 כלפי מעלה, חציה שנראית מהימנה למדי למרות שעדיין היא זקוקה לאישור ביום ראשון. זאת הייתה הנקודה אותה הגדרתי כמפרידה בין תיקון עולה למגמת עליה. המהלך מעל 1,247 הביא ביחד איתו שינוי סנטימנט שניכר על הגרפים של האינדיקטורים הטכניים וסביר שתל אביב 25 לא יחזור לרדת מתחת ל-1247 בעתיד הראה לעין. היה וכן ירד, יהיה זה סימן דובי משמעותי.

אזור המבחן הבא שוכן בין 1,265 ל-1,283. מהלך מעליו, שיכלול גם מהלך משמעותי מעל 1,274, יחשב סימן שורי ביותר עם משמעות ארוכת טווח.

הגדרת המגמה מתעדכנת לפיכך מ"תיקון עולה" ל"מגמת עליה לטווח הבינוני". ההגדרה תשתנה מתחת ל-1,247 (לא צפוי כרגע) ותקבל טווח זמן חדש - מוארך מעל 1,283.

רק וול סטריט

יום שישי קטע את שמחת עליות השערים בוול סטריט אבל נראה לי שמדובר בהפוגה זמנית ולפחות עוד שבוע חיובי לפנינו. גם השיפור לקראת סיום המסחר מרמז על כך.

מי שרוצה לפזר את התיק בין מדינות שונות בשביל להשיג פיזור, לא ימצא ETF רבות אשר עדיפות על השקעה בארה"ב כך שגם מהבחינה הזו ניתן להצביע על וול סטריט כמקום טוב להשקיע בו כרגע. אפשרות רלבנטית לפיזור היא EWY - דרום קוריאה וזהו פחות הוא יותר אם הולכים על ETF מרכזיות.

בוול סטריט עצמה, הנאסד"ק 100 ממשיך להיות המדד החזק. הוא מתמודד בימים אלו עם רמות שיא כאשר פריצה שלהן תלמד על כניסה למהלך עליה משמעותי נוסף, עם תמיכה באזור ה-2,418. כמובן שאם אני צודק בהנחת המוצא שלי לשבוע שורי נוסף אז הנאסד"ק 100 יפרוץ את השיא ובכך יאשר את התחזית השורית.

ניתן לקבל חשיפה למדד על ידי השקעה ב-ETF הפופולארית QQQ . מבין 10 המניות המובלות במשקלן במדד נציין את מיקרוסופט , (8% מהמדד) ואינטל (4.7%) שנמצאות בתיק קניון המניות. כ-60% ממניות המדד הן מניות טכנולוגיה ולכן ניתן לראות התנהגות מקבילה של ETF סקטור הטכנולוגיה שהסימבול שלה XLK . מניית APLL שלה המשקל הגבוה ביותר במדד הנאסד"ק 100 פרצה לא מזמן קו מגמה יורד ונראה שהיא תמשיך לעלות ולדחוף את השוק כולו.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.