הבית הלבן: להקטין הציפיות בעסקה לקיצוץ תקציב ארה"ב

יו"ר הבית הלבן, ג'ון בוהנר: "יש לשאוף לצמצום קטן יותר בתקציב מזה אליו שואף הנשיא אובמה" ■ לדבריו, "למרות הרצון הטוב, הבית הלבן לא יוביל לקיצוצים נוספים ללא העלאת מיסים"

"יש להתמיד במאמצים לצמצום התקציב של הממשל האמריקני", אמר אמש (שבת) יו"ר הבית הלבן ג'ון בוהנר. לדבריו, "יש לשאוף לצמצום קטן יותר בתקציב מהצמצום בו מעוניין נשיא ארה"ב ברק אובמה, וזאת מכיוון שהבית הלבן לא ייאשר עסקה גדולה יותר מבלי להסכים על העלאת מיסים".

"אני מאמין שהגישה הנכונה ביותר היא להתמקד בעשיית צעדים קטנים לעבר המטרה", דברי בוהנר. "אם נוותר עכשיו, לא רק שניכשל במתן פיתרון לאתגר הזה, אלא גם נאשר את הגישה הצינית בה מחזיקים חלק מהאנשים כלפי הממשל בוושינגטון".

דבריו של בוהנר נאמרים ברקע ניסיונותיו של אובמה להוביל את המחוקקים הרפובליקנים והדמוקרטים להגיע לפשרה לקיצוץ הגירעון, כדי להעלות את תקרת החוב בהיקף 14.3 טריליון דולר. לטובת כך, הממשל והקונגרס חוצים קווים אדומים ומוכנים לפגוע בתכניות של רשת הביטחון החברתי והעלאת הכנסות ממיסים כדי להוביל לקיצוץ של ארבע טריליון דולר מהתקציב.

"למרות הרצון הטוב והמאמצים למצוא מכנה משותף, הבית הלבן לא יוביל לקיצוצים נוספים בתקציב ללא העלאת מיסים", סיכם בוהנר.

"הגעה להסכמה על הסוגיה תצמצם את האבטלה ביותר מאחוז עד סוף 2012", אמר אובמה אתמול. "הכלכלה שלנו פשוט לא מייצרת כרגע מספיק מקומות עבודה לכל דורש. הציבור האמריקני שלח אותנו לכאן לעשות את הדבר הנכון - לא בשביל לחגוג, אלא לטובת המדינה. אנחנו הולכים לעבוד קשה כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר".