קצב הפידיונות בקרנות הנאמנות התמתן לאחר יוני ה"שחור"

על פי מיטב: לאחר חודש "שחור" לתעשיית הקרנות, בוצעו בשבוע החולף פידיונות בהיקף של 320 שקל בלבד - סכום שנפדה מדי יום בממוצע בחודש יולי ■ הקרנות המנייתיות רשמו גיוס קל של כ-10 מיליון שקל

שינוי האווירה החיובי בשבוע המסחר החולף הוביל לירידה דרסטית בקצב הפדיונות בתעשיית הקרנות, כך על פי אומדן שערך מנהל קשרי יועצים במיטב, רוני אפטר. תעשיית הקרנות כולה מנהלת, על פי הערכות מיטב, כ-158.3 מיליארד שקל נכון ל-7 ליולי 2011.

קרנות הנאמנות המסורתיות פדו במהלך השבוע הראשון של יולי כ-320 מיליון שקל בלבד - קצב פדיונות שתאם ליום בודד במהלך חודש יוני. כמו כן, יש לציין כי הקרנות המנייתיות אף הצליחו לסיים את השבוע עם גיוס קל של כ-10 מיליון שקל - הגיוס השבועי הראשון מזה 10 שבועות.

החדשות המדוברות מגיעות לאחר שבשלושת השבועות האחרונים יצאו מהקרנות המסורתיות כ-1.6 מיליארד שקל בממוצע בכל שבוע. אולם, נראה כי עליות השערים בשוק המניות הישראלי כשמדד המעוף מטפס בכ-3% במהלכו, בצירוף שיפור הסנטימנט מהשווקים בעולם - הובילו כולם לצמצום משמעותי בהיקף הפידיונות הכבדים שאפיינו את הקרנות בשבועות האחרונים.

נציין כי מתחילת החודש עלו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-4.1 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-3.6 מיליארד שקל בקרנות הכספיות, פדיונות נטו של כ-0.3 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות, ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.8 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו פידיונות של כ-190 מיליון שקל - הפדיון הנמוך ביותר בחודשיים וחצי האחרונים, בעוד קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו גם כן ירידה בקצב הפידיונות: בהיקף של כ-150 מיליון שקל - אולם, יש לציין כי מדובר כבר בשבוע ה-32 ברציפות של פידיונות בקרנות אלה.

הקרנות הכספיות רשמו גיוסים קלים יחסים לתקופה האחרונה של כ-0.9 מיליארד שקל - להוציא גיוס חריג וחד פעמי ביום שני האחרון של חברת בזק, בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל, ואילו הקרנות השקליות סיימו את השבוע בפידיונות קלים בהיקף של כ-10 מיליון שקל.