תחזית דובית לכיוון הדולר: "דוח התעסוקה יגרור מטה"

הערכות בשוק: הדולר עלול להיסחר השבוע במגמת ירידה על רקע היעדר הסכמה לגבי רמת תקרת החוב האמריקני ■ "כל כותרת שתצביע על התקדמות להסכם, תהיה חיובית לדולר"

לקראת שבוע המסחר שיפתח מחר, התחזיות בשוק יוצאות היום (א') בהערכה דובית לגבי כיוון הדולר. על פי הערכות בשוק, הדולר עלול להיסחר השבוע במגמת ירידה לאחר נתוני התעסוקה המאכזבים ביום ו' ולאור העובדה כי אין כל סימנים באשר להסכמה לגבי רמת תקרת החוב האמריקני.

נזכיר כי הדולר האמריקני נפל כנגד הין, כנגד הפרנק השוויצרי והשטרלינג ביום שישי על רקע נתוני האבטלה בארה"ב. הצמיחה הדלה שהציגו נתוני התעסוקה הוסיפו לאפלולית סביב עתיד הדולר, כאשר המשקיעים רואים בממשלה ובפדרל ריזרב כמי שאחראיים להאטה הכלכלית, למרות תוכנית הפד להמרצת המשק.

דאגה רבה מביעים הכלכלנים באשר לתקרת החוב האמריקני, "מדיניות ארה"ב להגדלת תקרת החוב נראית יותר כהעמדת פנים מאשר בעלת נכונות אמיתית", אמר דאגלס בורטוויק, מנהל מסחר בסטמפורד קונטיקט.

יצויין כי האירו ירד השבוע ב-2% כנגד הדולר, הירידה השבועית הגדולה ביותר מאז 12 ביוני, במחירים שוטפים, בעוד הדולר נפל ב-0.2% מול המטבע היפני.

הדיווחים על ניסיונותיו של אובמה לדחוף לקיצוץ של 4 טריליון דולר מהגירעון התקציבי לטובת העלאת תקרת החוב בהיקף 14.3 טריליון דולר, יוסיפו לרכז עניין רב השבוע ולהשפיע על כיוון הדולר, כאשר הדיונים צפויים להימשך לאורך כל השבוע, כיוון שהרפובליקנים ודמוקרטים עדיין חלוקים בדעותיהם."זה לא שיש איזו עסקה קרובה בפתח", אמר במסיבת עיתונאים, ג'ון בונר יו"ר בית הנבחרים, "ישנם עדיין חילוקי דעות משמעותיים בעמדות הצדדים לגבי אופן ההתמודדות עם בעית התקציב".

על פי ג'סיקה הוברסון, אנליסטית מט"ח, הפיתרון אמנם לא צפוי, אך המשקיעים מחפשים כל רמז שיבשר על פשרה כלשהי. "כל כותרת שתצביע על התקדמות להסכם, תהיה חיובית לדולר", אמרה ג'סיקה הוברסון, אנליסטית המט"ח ב-MF גלובל בניו יורק.