מורגן סטנלי: למה כדאי להשקיע במניית לוריאל

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי ממליצים על מניית לוריאל ב"משקל יתר" במחיר יעד של 105 אירו למניה

לוריאל (סימול בפריס: OR) היא חברת קוסמטיקה צרפתית עם פעילות גלובלית. החברה מחזיקה ב-23 מותגי קוסמטיקה לטיפוח הגוף והשיער, ובין הידועים שבהם: L'Oreal Paris, Garnier, Lancome ו-Vichy. מכירות החברה ב-2010 הסתכמו ב-19.5 מיליארד אירו.

לוריאל היא הבחירה הראשונה בסקטור טיפוח הבית והגוף (HPC) באירופה. החברה נמצאת לדעתנו בנקודת מפנה, לאחר שביצעה רפורמה בליין המוצרים שלה ב-2010. אנו סבורים שהשוק מחמיץ את המינוף התפעולי שלה וחשיפתה המוגבלת לעליית חומרי גלם. אנו צופים ללוריאל צמיחה שנתית יציבה של כ-7% ברווח התפעולי (לעומת 4.3% בשנים-2006-2010) - שיעור צמיחה בולט מאוד בסקטור מוצרי הצריכה הבסיסיים.

בעוד מתחרותיה מתקשות בפעילות בשווקים המפותחים הנרפים, לוריאל נהנית ממומנטום גבוה בתחום הטיפוח האישי בארה"ב, וכן מרוויחה מיציאת המתחרה Beiersdorf מכמה תחומי עיסוק במערב אירופה. שווקים מתעוררים יהוו מנוע צמיחה מרכזי לחברה בשנים הבאות, והשוק ההודי מהווה כעת מוקד פעילות מרכזי. בעוד המכירות כיום בהודו עומדות על כ-170 מיליון אירו (כ-1% ממכירות החברה ב-2010), לוריאל מכוונת שם למכירות של מיליארד אירו עד 2020.

לחברה יהיו בסוף השנה מזומנים נטו בסך כ-5 מיליארד אירו שיוכלו לשמש אותה לרכישות, קנייה עצמית של מניותיה או להגדלת הדיבידנד.

במכפיל רווח אטרקטיבי של 17.9 ל-2012 , הנמוך ממכפיל ממוצע של 20 פלוס בשנים האחרונות, אנו ממליצים על לוריאל ב"משקל יתר" ובמחיר יעד של 105 אירו, הגבוה ב-17% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מורגן סטנלי