גייתנר ולגארד: "חדלות פירעון בארה"ב - תהיה קטסטרופה"

שר האוצר האמריקני ויו"ר קרן המטבע מבהירים כי כדאי שאובמה יוביל המחוקקים להסכמה על קיצוצים בתקציב והעלאת תקרת החוב ■ גייתנר: "צריך להשיג הסכם רחב ככל הניתן"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר אמר היום (א') כי ממשל אובמה מעוניין להגיע להסכם הרחב ביותר שניתן לקיצוץ בתקציב ארה"ב במטרה להעלות את תקרת החוב הממשלתית. עוד אמר גייתנר כי במידה ולא יצליחו לעשות כן, יהיו לדבר השלכות "קטסטרופליות".

"אנחנו הולכים לנסות ולהשיג את ההסכם הכי רחב שניתן, ההסכם שיהיה הכי טוב לכלכלת ארה"ב", אמר גייתנר בריאין ל-NBC. "ולא רק לטווח הקצר", הוסיף גייתנר.

דבריו של גייתנר נאמרים בעוד אובמה מנסה להוביל את נציגי הרפובליקנים והדמוקרטים להסכם על קיצוץ של כ-4 טריליון בתפקיד, לטובת העלאת תקרת החוב בהיקף של 14.3 טריליון דולר - לפני הדד-ליין בו נקב משרד האוצר - עד ה-2 באוגוסט.

בעוד הבית הלבן ממשיך בדיונים, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית הטרייה כריסטין לגארד, התבטאה כי "אינה יכולה לדמיין אפילו לרגע" מצב בו ארה"ב תגיע לחדלות פירעון, וכי תרחיש שכזה יהווה "טלטלה רצינית" לכלכלה הגלובלית.

"במידה ודבר כזה יתרחש, זה יהיה חדשות רעות מאד לארה"ב וכלכלתה", דברי לגארד. "אני מקווה שלשתי המפלגות יהיה מספיק אינטילגנציה והבנה של האתגרים הניצבים בפני ארה"ב, ובפני העולם כולו - כדי לפתור את הבעיה".