דרום קוריאה מציגה: ככה נלחמים בהימורים והטיות משחקים בכדורגל

הכפלת שכר המינימום של השחקנים, הצגת מערכת של עליות וירידות ליגה, בדיקות פוליגרף והשהייה מליגת האלופות של אסיה: בדרום קוריאה החליטו לטהר את הכדורגל המקומי

הנהלת ליגת הכדורגל המקצוענית של דרום קוריאה (K-League) החליטה לבצע מספר רפורמות משמעותיות על מנת להילחם בנגע השחיתות והטיות המשחקים שהתפשט בליגה.

בשבוע שעבר הורשעו לא פחות מ-46 שחקנים מ-16 המועדונים בליגה בקבלת שוחד, אותו לקחו במטרה להשפיע על תוצאות של משחקים. שחקנים אלו הצטרפו לתשעה נוספים שהורשעו בסעיף דומה בחודש יוני האחרון.

במטרה להוריד מסדר היום את התופעה ההרסנית הזאת, החליטו בליגה הדרום קוריאנית להכפיל החל מהעונה הבאה את שכר המינימום של השחקנים, ל-22.7 אלף דולר בשנה. זאת מתוך מחשבה כי שחקנים שמרוויחים מעט כסף, יהיו יותר חשופים לפיתויים כספיים של קבלת שוחד והטיות משחקים עבור גופי הימורים כאלו ואחרים.

בנוסף, החל מ-2013 תוסיף דרום קוריאה ליגה מקצוענית נוספת, ותציג מערכת של עליות וירידות (עד כה, לא ניתן היה לרדת מהליגה הבכירה). זאת מתוך מטרה להגדיל את החשיבות של תוצאות המשחקים עבור המועדונים והשחקנים.

וזה לא הכל: K-League הודיעה כי תבצע בדיקות פוליגרף אקראיות לשחקנים, ובנוסף תמנע מהמועדונים להשתתף בליגת האלופות של אסיה, במידה ושחקניהם יואשמו בהטיות משחקים.