הסמאטרפון שמחזיר את סוני-אריקסון לתמונה

גזרת הסמארטפונים בישראל ממשיכה להתחמם: אין ספק שהארק (Arc) הופך שוב את סוני אריקסון לרלוונטית בשוק המכשירים

גזרת הסמארטפונים בישראל ממשיכה להתחמם, כאשר סוני-אריקסון מנסה להחזיר לעצמה את נתח השוק עם דגם Arc, השייך לסדרה האקספריה שלה.

עיצוב ומידות: אף שהמוטו של סוני-אריקסון היה תמיד להיות שונה ממכשירים של יצרניות אחרות, קשה להגיד שהארק לא דומה לכל הסמארטפונים שיוצאים לשוק. מה ששונה בעיצוב שלו הוא העובי הדק שלו (8.7 מ"מ), המשקל היחסית קל (117 גרם) וחומר הפלסטיק ממנו הוא העשוי, הנותן לו מראה מבריק. באופן כללי, אפשר להגיד שהארק נותן תחושה נעימה ואלגנטית בידיים.

מסך: התחרות בין יצרניות הטלפונים היא על איכות המסך. הארק מגיע עם מסך בגודל 4.2 אינץ' שבהחלט נותן תמונה מצוינת עם רמת תאורה גבוהה ומבריקה, המאפשרת גם קריאה נוחה עם אור שמש ישיר עליו. הצג כאן מבוסס על מנוע של טכנולוגיית Bravia של סוני מובייל.

ממשק: בניגוד למכשירים הקודמים, היבואן בארץ - ברס אלקטרה, משיק את הטלפון עם הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה - אנדרואיד מבית גוגל בגרסה 2.3.3 (ג'ינג'יירבירד). מהירות התגובה של המערכת פועלת כאן בצורה טובה, למרות שלא מדובר במעבד כפול ליבה, אלא במעבד במהירות 1 ג'יגה הרץ של קוואלקום. סוני אריקסון מלבישה על האנדרואיד את הממשק המוצלח שלה הכולל מספר יישומים, כמו LiveWare הגורם להפעלת אפליקציות מבוקשות בעת חיבור מטען או אוזניות.

מצלמה: חיישן של 8 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי, פלאש מסוג LED ויכולות זיהוי מצב צילום אוטומטיים וזיהוי חיוך. איכות התמונה כאן טובה מאוד, אפילו בלילה כשהבעיה היחידה שנתקלנו באה היא קצת בוהק לבן בתמונות מסוימות באור יום. ממשק המצלמה נוח מאוד לתפעול עם 5 אייקונים הממוקמים בצד. מעבר לזה, יש כאן צילום וידיאו בתקן 720p שהציג תוצאות מעולות. למרות היכולות הרבות במצלמה, כפתור הצילום הפיזי לא נוח לשימוש והמיקום של העדשה גורם לאצבע להפריע לצילום.

יכולות נוספות: כוללות חיבור מיני HDMI לקישור לטלוויזיות להצגה של התוכן על המסך הגדול (כבל כלול בערכה). לא רק יש אפשרות להרחיב את הזיכרון הפנימי שלו בנפח 320 מגה עם כרטיס זיכרון בנפחים של עד 32 ג'יגה (כרטיס של 8 ג'יגה כלול בערכה). הבעיה היא שהנדסת האנוש מחייבת הוצאת הבטרייה להחלפת הכרטיס.

בשורה התחתונה: אין ספק שהארק הופך שוב את סוני אריקסון לרלוונטית בשוק מכשירי הסמארטפונים.

מחיר: בפלאפון 4,000 שקל (או 110 שקל ב-36 תשלומים), בימים הקרובים גם בסלקום.

ציון: 9.