מגדל במו"מ לרכישת השליטה בחברת נטלי

העסקה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים לפחות ■ מגדל אמורה לקנות את החזקות קרן סקיי - 60% - בחברת שירותי הרפואה

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, שבשליטת קבוצת ג'נרלי האיטלקית, נמצאת במו"מ לרכישת השליטה בחברת שירותי הרפואה נטלי, בעסקה המוערכת בעשרות רבות של מיליוני שקלים. כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע המו"מ מתבצע רק בנוגע לאחזקות קרן סקיי בחברה.

גורמים בשוק מציינים שמנכ"ל מגדל, יונל כהן, ואמיר שלח, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ביטוח כללי ועסקי הבריאות של החברה, מובילים את העסקה במסגרת מאמצי הקבוצה לממש את האסטרטגיה לצמוח בתחום ביטוחי ושירותי הבריאות ולהפוך לשחקן מוביל בתחום. ככל הידוע, בכוונת החברה להמשיך ולהאיץ את פעילותה בתחום ביטוחי ושירותי הבריאות בעסקאות נוספות בעתיד.

אוחדה ב-2007

נטלי סקיולייף עוסקת באספקת שירותי רפואה דחופה ושירותי ביטחון וסיוע לחולי לב ולאוכלוסיית גיל הזהב, וגם בשירותי טלרפואה. החברה היא איחוד של שתי חברות שרכשה קרן סקיי: נטלי, שהוקמה ב-1991 והתמקדה בתחום הטלרפואה והטיפול הנמרץ, וסקיולייף, שהוקמה ב-1988 והתמקדה בעבר בתחום לחצני המצוקה והחירום, כמו גם שירותים לבני הגיל השלישי ועוד. ב-2007 הובילה הקרן את מיזוג שתי החברות לחברה אחת, שבה היא מחזיקה נכון להיום 60% מהמניות.

בנטלי סקיולייף מציינים כי הם "החברה המובילה בתחום הטלרפואה ושירותי הביטחון והסיוע בישראל", ומפרטים כי לחברה, המעסיקה כ-500 עובדים, יש כ-100 אלף לקוחות. המתחרה העיקרית של נטלי סקיולייף היא חברת שח"ל.

שמה של נטלי עלה לאחרונה לכותרות בהקשר שלילי. נטען כי החברה, שנבחרה למפעילת שירותי הבריאות לתלמידים בבתי הספר, לא חיסנה עד כה חלק ניכר מתלמידי ישראל. הדבר העלה דרישות להפסקת מיקור החוץ בשירותי הבריאות לתלמידים והוצאתם מידי נטלי.

לצד קרן סקיי, שמחזיקה בשליטה בנטלי (60%), מחזיקות בחברה גם חברת Care שירותי רפואה ומשפחות לרנר ושהרבני. קרן ההשקעות סקיי, שבניהולם של רו"ח צבי יוכמן וניר דגן, השקיעה בעבר כ-65 מיליון שקל בחברות שירותי הרפואה נטלי וסקיולייף, קודם שאיחדה ביניהן.

קבוצת מגדל סירבה להגיב. לא התקבלה תגובת קרן סקיי. יריב לרנר, מנכ"ל נטלי ומבעלי החברה, מסר כי "ידוע להנהלת החברה כי קרן סקיי קיבלה הצעות ממספר גופים לרכישת מניותיה בנטלי, אך לא ידוע לנו על מגעים שהבשילו לכדי עסקה. הפניות שנעשו מגופים מובילים במשק הישראלי מהווים הבעת אמון כחברה מובילה בתחומה בישראל ואמון בהנהלת נטלי ועובדיה".