כ-3,000 עובדי תעש טרם קיבלו את משכורות חודש יוני

הדיונים הקדחתניים שהחלו אתמול בין משרד האוצר, ועד העובדים, ההסתדרות ומשרד הביטחון נמשכו הבוקר, אולם עד כה טרם נמצאה נוסחא לפשרה שתאפשר את תשלום המשכורות

כ-3,000 עובדי התעשיה הצבאית (תעש) טרם קיבלו את משכורות חודש יוני, זאת חרף מגעים קדחתניים שהחלו להתקיים אתמול (א') בין גורמים במשרד האוצר, ועד העובדים, ההסתדרות ומשרד הביטחון.

גורמים המקורבים לנושא אמרו היום ל"גלובס" כי הדיונים נמשכו לאורך כל שעות הבוקר, אולם עד כה טרם נמצאה נוסחא לפשרה שתאפשר את תשלום המשכורות.

עד כה התאפשרה העברת המשכורת מדי חודש לעובדי תעש, חברה ביטחונית ממשלתית, בזכות העברה קבועה של מקדמות ממשרד הביטחון וזאת על חשבון הזמנות עתידיות של המשרד לנשק.

גורמים במשרד הביטחון האשימו אתמול את האוצר כי בניגוד לסיכומים מן העבר בין המשרדים, לפיהם בסוף חודש יוני השנה ישולמו משכורות עובדי תעש בידי משרד האוצר ובידי חברת רפאל, אליה על פי תכנית שגובשה בתחילת השנה תעש תמוזג - לא העבירו את השכר לכ-3,000 מעובדי החברה הממשלתית.

על רקע הדיבורים על מיזוג תעש עם רפאל, הביע דירקטוריון תעש כוונה לפטר במהלך מיידי כ-500 מעובדי החברה, שעולים לה מדי שנה כ-200 מיליון שקל. שר הביטחון, ברק ומנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני ביקשו מתעש שלא לממש תכנית פיטורין זו, בנימוק שיש לכלול את הנושא במסגרת פתרון הקבע של בעיות החברה. אתמול, על רקע המשבר הגלוי עם האוצר וההסתבכות של תכנית המיזוג, שלח שני לדירקטוריון תעש מכתב ובו הבהיר כי הוא מושך את התנגדותו מפיטורים אלה ולמעשה - נתן להליך זה אור ירוק.