ועדת המכרזים: לחלט דמי הערבות לחזי בצלאל

הועדה המשותפת למשרד התקשורת ומשרד האוצר לעניין תדרי מכרזי הסלולר החליטה לפרסם שימוע לקראת חילוט הערבות שהפקיד חזי בצלאל בסך 10 מיליון שקל

ועדת המכרזים המשותפת למשרד התקשורת ומשרד האוצר לעניין תדרי מכרזי הסלולר החליטה לפרסם שימוע לקראת חילוט הערבות של חזי בצלאל בסך 10 מיליון שקל, שהפקיד במסגרת התמודדותו במכרז הסלולר. הוועדה התכנסה אתמול (א') לדיון בסוגיה והחליטה שבטרם תחלט את הערבות לבצלאל, תיתן לו הזדמנות להגיב.

דמי הערבות נדרשו כחלק מחובתו של כל מתמודד במכרז, והם משמשים כמעין דמי רצינות למילוי חובות המכרז. המתמודדים שלא זכו במכרז מקבלים בחזרה את הערבות שלהם, אבל היות שבצלאל זכה במכרז, ולא הצליח להעמיד את הערבות שעליה התחייב, שוקלת הוועדה לחלט לו את הסכום.

כזכור, בצלאל לא עמד בתנאי המכרז כאשר לא הצליח להעמיד ערבות בסך 710 מיליון שקל, זכייתו בוטלה, ובמקומו נבחרה קבוצת סלקט תקשורת בראשות מייקל גלפנד.

בצלאל לקח בצורה קשה את ההפסד וטען בראיון ל"גלובס" שהדרישה להצגת ערבות מבנק ישראלי בלבד מהווה מכשול במערכת הבנקאות הריכוזית בישראל, ושצריך היה להתיר למתמודדים להעמיד ערבות גם דרך חברות ביטוח ובנקים זרים.

עוד הוא טען שהעובדה שהעמיד את הערבות בסך 10 מיליון שקל יומיים לפני המועד הקובע להצגת הערבות הגדולה, מהווה הוכחה חותכת לרצינות כוונותיו להקים רשת סלולרית ולממש את זכייתו. יש להניח שבצלאל ינסה לקבל את הערבות בחזרה.