השורטיסטים לא ויתרו על הפוזיציה למרות העליות במעו"ף

דוח השורטים של הבורסה: פוזיציית השורט על המעו"ף ירדה בשבוע החולף רק ב-0.7% ל-1.313 מיליארד ש' בזמן שהמדד עלה בכ-3% ■ בכיל ובפועלים גדלה הפוזיציה ב-10%

שבוע המסחר הקודם בבורסה בת"א, שהסתיים ב-7 ביולי, התאפיין בעליות שערים של כ-3% במדד המעו"ף. ניתן היה להעריך שהדבר יבוא לידי ביטוי בצימצום משמעותי בהיקף פוזיציות השורט על המדד המוביל בת"א, ואמנם צימצום היה אבל שיעורו היה מזערי והסתכם ב-0.7%, כאשר היקף השורטים על 25 המניות במדד ת"א 25 ירד ל-1.313 מיליארד שקל לעומת 1.323 מיליארד שקל בשבוע שהסתיים ב-30 ביוני. נזכיר כי בשיא שנקבע שבועיים קודם הגיע היקף פוזיציות השורט על המעו"ף ל-1.872 מיליארד שקל.

נציין כי הבעיות מעבר לים, כגון התחדשות משבר החוב באירופה ובעיית תקרת החוב בארה"ב לא מפתות את המשקיעים להוריד את הרגל מהברקס ולזנוח את פוזיציית השורט, אלא נראה כי המשקיעים ממשיכים לאגור שורטים על מניות מובילות בשוק הישראלי.

כמו בכל התקופה האחרונה, ממשיכה החברה לישראל להוביל את צמרת הטבלה עם פוזיציית שורט שקטנה מקצת ל-352 מיליון שקל לעומת 357 מיליון שקל שבוע מוקדם יותר.

במניית כיל נרשם גידול של כ-10% בהיקף פוזיציית השורט שהסתכמה ב-91.17 מיליון שקל בעוד ששערה של המניה עלה ב-4.6% על רקע העליות במחירי הסחורות בעולם. נראה כי ישנם משקיעים שהחליטו להגדיל את פוזיציות השורט על החברה על רקע העליות בה תוך שהם מצפים למימושים קרובים.

מניית בנק הפועלים התאפיינה גם היא בגידול של 10% בפוזיציית השורט עליה שהסתכמה בסך של 114.1 מיליון שקל, בזמן שגם מחירה של המניה זינק בשבוע החולף ב-4.6% לרמה של 17.7 שקל למניה. המגננה אליה נכנס בשבוע האחרון ענף הבנקאות קשורה קשר הדוק להתפתחויות משברי החובות מעבר לים.