מארגני חרם הקוטג' מתכננים להגיע לאירוע לכבוד שמחון

לא רק רפתנים וחקלאים יקבלו כנראה את פניו של שר החקלאות לשעבר באירוע שמארגנים לכבודו ארגון מגדלי הירקות ומועצת החלב

לא רק רפתנים וחקלאים יקבלו כנראה את פניו של שר החקלאות לשעבר שלום שמחון במסיבת ההוקרה הצפויה להיערך לכבודו מחר (ג'), אלא גם מארגני חרם הקוטג' ושורת פעילים נוספים.

בעמוד הפייסבוק של מארגני המחאה, "חרם צרכנים על מוצרי מזון", עוררה הידיעה על המסיבה סערה. כפי שנחשף ב"גלובס", חצי שנה לאחר שהשר שמחון סיים את תפקידו כשר החקלאות, עורך לו המגזר החקלאי ערב הוקרה תחת הכותרת "המגזר החקלאי על ענפיו מתכבד להביע הערכתו לשר התמ"ת ושר החקלאות לשעבר, ח"כ שלום שמחון".

האירוע, שיתקיים כאמור מחר בגני הצבי בדרום, ימומן על-ידי ארגון מגדלי הירקות ועל-ידי מועצת החלב, ולפי הערכות יושקעו כ-80 אלף שקל אלף שקל (לסיפור המלא).

כאמור, מארגני חרם הקוטג' אינם מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים. בעמוד הפייסבוק של החרם מארגנים הפעילים בשעות האחרונות הסעות למקום האירוע, לצורך הפגנת מחאה.

חשוב להדגיש כי מחאת הקוטג' - גם אם ירדה מעט מהכותרות בעקבות הכרזת תנובה על הוזלת המחיר - עדיין לא תמה. אף אחת מהמחלבות לא הורידה עדיין את המחיר ל-5 שקלים כפי שדרשו המארגנים. למעשה, תנובה, שטראוס וטרה יישרו קו, והמחיר המלא לצרכן קרוב ל-6 שקלים. בתוך כך, גם יתר מוצרי החלב לא הוזלו.

עם זאת, בציבור ניכרת תחושת בלבול, שכן רשתות השיווק מציעות מבצעים שמאפשרים רכישת קוטג' בכ-5 שקלים.

מארגני החרם ממשיכים בפעילות הסברה ובהמשך השבוע ייצאו לסופרמרקטים, כדי להסביר ללקוחות מדוע יש להמשיך בחרם ולהימנע מקניית קוטג' וגבינה לבנה עד שמחירם לא יעלה על 5 שקלים, ולהימנע מקניית מעדני חלב שמחירם גבוה מ-2.9 שקלים.

לקישור לדף הפייסבוק של "השר שמחון חוגג איתם והציבור שוב לא הוזמן" לחץ כאן.