"משקי-הבית באיטליה יגנו על המדינה מפני חדלות פירעון"

כך אמר היום סוחר בכיר בראיון ל-CNBC ■ "החסכונות של בתי-אב באיטליה ימלאו את החלל של המשקיעים הזרים בטווח הקצר"

"החסכונות של משקי הבית באיטליה ישמרו על המדינה מפני חדלות פירעון", כך מעריך היום (ג') אלסנדרו קפואנו, ראש הדסק האיטלקי ב-IG Markets. הכלכלן ציין לחייוב את רמת החסכונות הגבוהה של המשפחות באיטליה. "החסכונות של בתי אב ימלאו את החלל של המשקיעים הזרים בטווח הקצר" .

הסוחר הבכיר באיטליה צופה כי גיוס חוב ע"י הנפקת אג"ח שמתכננת ממשלת איטליה יהיה ברובו מחיסכון מקומי, חסכונות משקי הבית, ולא ממשקיעים מוסדיים זרים.

נזכיר כי המדד המרכזי בבורסה של איטליה צונח היום ב-4% והחשש מפני התפשטות משבר החוב מכביד. "איטליה זקוקה לממשלה חדשה ותשתית חדשה", כך מעריך קפואנו.

נזכיר כי אתמול התגלעה מחלוקת בין ראש הממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, לבין שר האוצר האיטלקי, גיאוליו טרמונטי, מה שהוסיף עוד שמן למדורת החששות והעצבנות בשווקים לגבי משבר החוב האיטלקי.

היום התשואה על האג"ח של ממשלת איטליה פרצה את רמת ה-6%, בפעם הראשונה מאז 1997, גורם נוסף היוצר פחד ופאניקה בקרב המשקיעים.

"אנו לא יודעים מה קורה בעניין החוב האמריקני, כך שזה לחלוטין טבעי שהמשקיעים מפחיתים את החשיפה למדינה כמו איטליה", אומר קפואנו בניסיונו להוריד את גובה הלהבות של פחד, לחץ ובהלה בקרב המשקיעים.