ג'ורג' סורוס: "חדלות פירעון ביוון היא בלתי נמנעת"

המשקיע הנודע ג'ורג' סורוס: "מצב של חדלות פירעון ביון הוא תרחיש כמעט ודאי וההידבקות של שאר מדינות האירו תהיה בלתי נמנעת"

"חדלות פירעון ביוון - בלתי נמנעת", כך העריך היום (ג') המשקיע המיליארדר, ג'ורג' סורוס. "מנהיגי האיחוד האירופי צריכים להתחיל לגבש תוכניות מגירה למקרה שזה אכן יתרחש, עליהם לבלום הידבקות של שאר מדינות הגוש" אמר סורוס.

"מצב של חדלות פירעון ביוון הוא תרחיש כמעט ודאי, הידבקות של שאר מדינות האירו תהיה בלתי נמנעת" אמר סרוס וחזר על קריאת קובעי המדיניות באירופה לגבש תוכניות חלופיות. "יש להביא להתחזקות האירו, על ידי אישור חבילות סיוע נוספת ובמקביל להפקיד על תוכנית ביטוח לגוש האירו" אמר סורוס, "כדי לגייס את התמיכה הפוליטית צריך לנקוט גם באמצעים כאלה, מנהיגי אירופה צריכים לזכור את העקרונות שהנחו את מייסדי האיחוד האירופי".

נזכיר כי שרי האוצר של האיחוד האירופי ערכו אתמול דיון חירום בבריסל והדגישו את נחישותם למנוע את האפשרות שמדינות נוספות בגוש האירו ידבקו ממשבר החוב ביוון. בין האפשרויות שנבחנו כדי לעזור ליוון, עלתה גם האפשרות להכרזה מכוונת של יוון על חדלות פירעון.

כזכור, החלק האחרון מחבילת החילוץ הראשונה של יוון, בסך 12 מיליארד אירו, אושר אך הכסך טרם הועבר ליוון. במקביל האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית מקיימים דיונים על האפשרות לאשר ליוון חבילת סיוע נוספת.